Nog geen Makro-pas?

Word Makro-pashouder

Haringparty

Landingspagina-header

Opbrengst Make-a-Wish foundation

Haring happen is niet alleen erg lekker maar heeft ook bijgedragen aan het goede doel. Woensdag 14 juni tijdens de Haring Party bij Makro hebben we van elke verkochte haring 25 cent aan het Make-a-Wish Foundation gedoneerd. Zij vervullen wensen van kinderen met een levensbedreigende ziekte. CEO Kef van Helbergen in vestiging Nieuwegein bekend gemaakt hoeveel we samen bij elkaar hebben gehapt. Dit bedrag is ter plekke uitgeschreven en uitgereikt aan de ambassadeur van Make-a-Wish.


Makro doneert deel opbrengst Hollandse Nieuwe aan Make-A-Wish Nederland

Kef van Helbergen, CEO Makro overhandigt een cheque van € 10.000,-


Nieuwegein, 15 juni 2017 - Het haringseizoen 2017 is van start gegaan. Makro heeft dit gisteren in acht verschillende vestigingen door het hele land gevierd met een exclusieve haringparty. Niet alleen konden trouwe klanten en ondernemers hier als eerste de Hollandse Nieuwe proeven; van elke verkochte haring is € 0,25 opzijgelegd, ten behoeve van Make-A-Wish Nederland. De


Make-a-wish donatie

opbrengst is op de haringparty in Nieuwegein door de CEO van Makro, Kef van Helbergen, aan Hanneke Verburg, algemeen directeur van Make-A-Wish Nederland, overhandigd.

Normaliter dingt Makro ieder jaar in Scheveningen mee naar het eerste vaatje haring. In de afgelopen jaren heeft Makro drie keer het hoogste bod uitgebracht en op deze manier een bijdrage kunnen leveren aan verschillende goede doelen. Dit jaar heeft Makro ervoor gekozen om de donatie op eigen wijze te maken. 25 cent van iedere verkochte haring op de eerste verkoopdag komt rechtstreeks ten goede aan Make-A-Wish. Een organisatie die zich dagelijks bezighoudt met het vervullen van de allerliefste wensen van kinderen met een ernstige, soms levensbedreigende ziekte. Kef van Helbergen, CEO Makro: “Haring heeft een speciaal plekje bij Makro. Onze visafdeling staat bekend om de hoge kwaliteit van haar producten en dienstverlening. Vlaggetjesdag is dan ook een traditie waar we graag aan meedoen. Met onze exclusieve haringparty hebben we onze trouwe klanten en ondernemers niet alleen een primeur op de Hollandse Nieuwe gegeven; we hebben ook een mooie gezamenlijke bijdrage geleverd aan Make-A-Wish Nederland.

Haringparty-logo-make-a-wish

Hollandse Nieuwe, wat is dat eigenlijk?

In mei begint de jaarlijkse periode waarin op maatjesharing wordt gevist. Deze periode duurt doorgaans tot juli. Haring mag Hollandse Nieuwe heten als hij minimaal 16 procent vet bevat. Daarnaast moet hij op de traditionele Hollandse manier gekaakt, gezouten en gefileerd zijn. 

Aanbieding-haring-w24

Speciale aanbieding 

MSC Haring 2 + 1 gratis

Inclusief uitjes
Schaal 3 stuks
Van 3,75 voor 2,50 euro


Visje moet zwemmen

Traditioneel is graanjenever het drankje bij uitstek als je haring hapt. Deze traditie vindt zijn oorsprong in de 16e eeuw. Haring en korenwijn in houten vaten gingen mee op de boot naar West-Indië. De haring werd gepekeld om het te kunnen conserveren en smaakte daarom zeer zout. Met de krachtige smaak van graanjenever spoelde men de scherpe zoutsmaak weg.

haring corenwyn gin

Moderne twist

Tegenwoordig worden haringen veel lichter gezout. Daardoor is de smaak nu veel zachter en romiger. Daardoor is er plaats gekomen voor nieuwe, frisse smaakcombinaties.

Tegenwoordig is het helemaal hip om haring te combineren met een goede gin-tonic. De zachte smaak van gin laat zich uitstekend combineren met de zilte zee. Deze twee factoren ontmoeten elkaar in de fles van Hermit Dutch Coastal gin. Deze gin is namelijk gemaakt met gefilterd Oosterscheldewater. Het resultaat: een zeer zachte gin met een lichte ziltige toets. Hermit is daarom de metgezel bij uitstek voor de Hollandse Nieuwe.