Makro zet jouw inkopen klaar met Click & Collect

Bij Makro kun je nu online je voorraad groots aanvullen en de volgende dag ophalen in de vestiging.

Hoe werkt Click & Collect?

Click & Collect is beschikbaar in Amsterdam, Duiven, Groningen, Leeuwarden, Nuth, Dordrecht, Hengelo, Vianen en Wateringen.

Bestellen

Gebruik je MijnMakro account en plaats eenvoudig je bestelling in ons assortiment of via de Makro app. Onze medewerkers zoeken jouw bestelling direct met zorg bij elkaar en zetten die voor jou klaar. Je haalt deze de volgende dag op bij het Pick-up Point van de door jou gekozen vestiging. 

Voor een bestelling van Click & Collect brengen wij € 5,- servicekosten exclusief btw. in rekening. 

direct bestellen

1. Log in met je MijnMakro account op producten.makro.nl
2. Bestel online jouw inkopen uit ons assortiment
3. Haal je bestelling op bij het Pick-up Point van jouw vestiging

alle voordelen op een rij

  • Bestel online je inkopen.
  • Bestellen kan 7 dagen per week
  • Inkopen worden voor je verzameld en klaargezet. 
  • Haal je bestelling de volgende dag op tijdens onze ruime openingstijden.

Veel gestelde vragen

Hoe werkt Click & Collect?
1) Log in bij MijnMakro. Nog geen account? Registreer je dan hier.

2) Selecteer je inkopen uit het assortiment en voeg ze toe aan je winkelwagen.

3) De uiterlijke besteltijd verschilt per vestiging. Voor Hengelo, Vianen, Wateringen en Dordrecht geldt 18:00 uur, Groningen en Nuth 20.00 uur en Amsterdam, Duiven en Leeuwarden 22.00 uur.

4) Je bestelling staat de volgende dag voor je klaar bij de geselecteerde vestiging.

5) Bij het Pick-up Point betaal je met je betaalpas of creditcard.

Hoe plaats ik een bestelling via Makro.nl?

1) Log in bij MijnMakro. Nog geen account? Registreer je hier.

2) Ga naar ‘assortiment & acties’ en klik op ‘bekijk het assortiment’.

3) Selecteer jouw vestiging rechtsboven bij ‘geselecteerde vestiging’.

4) Optioneel: filter op ‘Click & Collect’ assortiment.

5) Plaats de producten die je wilt kopen in je winkelwagen.

6) Ga naar je winkelwagen via het winkelwagenicoon rechtsboven.

7) Controleer je bestelling en klik op ‘naar afronden’.

8) Laat je contactgegevens achter, klik op ‘besteloverzicht’.

9) Ga akkoord met de algemene voorwaarden en het privacy statement, en klik op ‘versturen’ om je bestelling af te ronden. Je ontvangt van ons nog een bevestigingsmail.

10) Haal de volgende dag je bestelling op bij de vestiging.

Welke Makro-vestigingen hebben een Pick-up Point?

Amsterdam, Duiven, Groningen, Leeuwarden, Nuth, Dordrecht, Hengelo, Vianen en Wateringen

Kan ik mijn bestelling ook laten bezorgen?

Makro biedt enkel bezorging aan horecaklanten met de Horeca Bezorgservice.

Kan ik een ophaalmoment reserveren?

Als je voor de uiterlijke besteltijd je bestelling plaatst, staat je bestelling de volgende dag voor je klaar. Als je ná de uiterlijke besteltijd je bestelling plaatst, staat deze overmorgen voor je klaar. Je kunt deze ophalen tijdens openingstijden. Een ophaalmoment reserveren is niet nodig.

Hoe kan ik betalen?

Je betaalt je inkopen bij het Pick-up Point. Dit kan met je betaalpas of creditcard.

Wat zijn de openingstijden van de Pick-up Point?

De openingstijden van het Pick-up Point zijn gelijk aan de openingstijden van de vestiging waar je bestelling klaarligt. Rondom de feestdagen kunnen de openingstijden van de vestiging afwijken. Kijk hier voor de actuele openingstijden.

Wat betaal ik voor Click & Collect?

Voor een bestelling van Click & Collect brengen wij € 5,- servicekosten exclusief btw. in rekening.

Waar vind ik mijn factuur?

Je ontvangt een factuur bij het ophalen van je bestelling. De factuur van je bestelling vind je ook terug in MijnMakro of in de Makro app.

Zijn waardebonnen geldig bij Click & Collect?
Op dit moment kun je bij Click & Collect alleen met betaalpas of creditcard betalen.

Kan ik als Makro Pro ook een bestelling plaatsen met Click & Collect?
Ja. Met Click & Collect spaar je Makro Pro-punten en kun je Makro Pro-korting krijgen. Makro Pro-punten zijn alleen inwisselbaar bij aankopen in de vestiging.

Hoe worden mijn versproducten klaargezet voor ophalen?
Versproducten worden klaargezet en gekoeld bewaard totdat ze worden opgehaald.

Kan ik mijn bestelling wijzigen?

Tot de uiterlijke besteltijd kan je extra artikelen bijbestellen. Start hiervoor opnieuw het bestelproces.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Ja, dat kan. Neem hiervoor contact op met het Customer Service Center via 0900 – 20 25 300. Het Customer Service Center is bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 21:00 uur, op zaterdag van 9:00 tot 17:00 uur en op zondag van 11:00 tot 16:00 uur.

Met wie neem ik contact op als ik geen bevestigingsmail heb ontvangen?
Neem contact op met het Customer Service Center via 0900 – 20 25 300. Het Customer Service Center is bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 21:00 uur, op zaterdag van 9:00 tot 17:00 uur en op zondag van 11:00 tot 16:00 uur.

Hoe werkt het met statiegeld?
Net als in de vestiging betaal je statiegeld voor flessen en kratten. De emballage lever je zelf in bij de emballageruimte van jouw vestiging. Bij het ophalen van je bestelling kun je emballagebonnen inleveren. Meer informatie over emballage vind je hier.

Met welke coronamaatregelen moet ik rekening houden?
Vanwege de huidige coronamaatregelen vragen we je om bestellingen met  alcoholhoudende dranken voor 20:00 uur op te halen. Na 20:00 uur kunnen wij jouw volledige bestelling waarin alcoholhoudende drank is opgenomen niet meegeven. We rekenen op je begrip. Na 20:00 uur online een Click & Collect bestelling plaatsen met alcoholhoudende drank kan wel.

Waar kan ik terecht als ik een product mis, een klacht heb over de kwaliteit van een product, of een andere vraag of klacht heb over mijn bestelling?
Ga naar de klantenservicebalie in jouw vestiging of neem telefonisch contact op met het Customer Service Center via 0900 – 20 25 300. Het Customer Service Center is bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 21:00 uur, op zaterdag van 9:00 tot 17:00 uur en op zondag van 11:00 tot 16:00 uur.