Reparatie & garantie - garantie

Hoeveel garantie zit er op mijn aankoop?
Op de meeste elektronische apparaten krijg je 2 jaar fabrieksgarantie. Wil je weten welke garantie er op jouw artikel zit? Neem contact op met Makro klantenservice, (met de aankoopfactuur bij de hand).

Wat valt wel/niet onder de fabrieksgarantie?
Technische defecten vallen onder de fabrieksgarantie en worden binnen de aangegeven periode kosteloos gerepareerd. Een technisch defect is een defect dat niet door een gebruiksfout is ontstaan.

Externe schade valt niet onder de fabrieksgarantie, als de garantietermijn nog niet is verlopen.Voor het repareren van bijvoorbeeld water-, val- of stootschade krijg je een prijsopgave.

Kan een artikel dat buiten garantie is nog gerepareerd worden?
Ja, mits reparatie mogelijk en rendabel is. Hier zijn wel kosten aan verbonden.

Wat is een prijsopgave?
Dit is het kostenoverzicht van een reparatie. Je krijgt een prijsopgave als een artikel buiten de fabrieksgarantie valt of externe schade heeft. Een prijsopgave geeft je drie opties:

- repareren
- niet gerepareerd retour (ook hier zijn kosten aan verbonden)
- milieuvriendelijk afvoeren (kosteloos)

Zonder je akkoord op een van de drie opties gebeurt er niets.

Krijg ik garantie op de reparatie?
Ja, 3 maanden.

 

Heb je een andere vraag? Neem dan contact met ons op.