Nieuwe directie klaar voor uitrollen koers Makro

Diemen, 27 oktober 2010 - Makro Nederland heeft per 1 oktober 2010 Frans Hartong aangesteld als Directeur Operations. Met deze benoeming is de Nederlandse Makro-directie nu compleet en kan de groothandel haar nieuwe strategie voor de komende jaren uitrollen. Kern van deze strategie vormt het zo optimaal mogelijk inspelen op individuele behoeften van klanten door eigen ondernemerschap van alle Makro-medewerkers.

Het belangrijkste aandachtsgebied van Hartong is om de klantfocus verder uit te bouwen door een gestroomlijnde operatie van de 17 Makro-vestigingen in Nederland. Hartong: "Ik heb erg veel zin in deze nieuwe uitdaging, temeer omdat ik binnen het moederbedrijf METRO Cash & Carry zeer ruime ervaring heb opgedaan met verschillende disciplines in verschillende landen, het meest recent bij Makro in Polen".

Na het aantreden van Jean-Pierre Bienfait per 1 januari 2010 als Algemeen Directeur van Makro Nederland zijn de laatste maanden de volgende directie-disciplines ingevuld: customer management, financiën en operations. Bienfait: "Ik heb met mijn voltallige directie de ambitie om klanten van Makro totaaloplossingen te bieden voor alle mogelijke behoeften die zij nu en in de toekomst hebben." Kern van de nieuwe strategie van Makro is het centraal stellen van professionele klanten en het zo optimaal mogelijk inspelen op individuele klantwensen. Daarbij vormt eigen ondernemerschap van medewerkers een belangrijke pijler. Duurzaamheid en innovatie zijn andere pijlers, waarbij duurzaamheid meer omvat dan alleen duurzame producten (namelijk het nemen van verantwoordelijkheid in de hele keten) en innovatie vooral gericht is op slimme productoplossingen en - diensten voor klanten.

De Makro-directie in Nederland bestaat nu uit:

• Jean-Pierre Bienfait (NL), Algemeen Directeur
  • Xavier Thiry (BE), Customer Management Director
  • Martin Richrath (DU), Finance Director
  • Frans Hartong (NL), Operations Director
  • Henk Langeveld (NL), Human Resources Director
  • Herman Tinga (NL), Non-Food Director
  • Maarten van Hamburg (NL), Food Director

Makro Nederland

Makro Nederland heeft in Nederland 17 groothandelvestigingen. De organisatie heeft een food- en non-food-assortiment van meer dan 50.000 artikelen onder een dak. Makro biedt haar klanten ruime openingstijden en ruime parkeergelegenheid. Met een uitgebreid pakket van producten en diensten wil Makro het haar klanten nog gemakkelijker maken. Makro biedt werk aan meer dan 5400 medewerkers. Makro Nederland is onderdeel van METRO Cash & Carry International.

METRO Cash & Carry International

METRO Cash & Carry International is vertegenwoordigd in 30 landen met meer dan 670 zelfbedieningsgroothandels. Met meer dan 100.000 medewerkers wereldwijd heeft het bedrijf een omzet gerealiseerd van € 31 miljard in 2010. METRO Cash & Carry is een sales-divisie van METRO Group en een van de grootste en meest belangrijke internationale retailbedrijven. In 2010 heeft METRO Group een omzet van € 67 miljard gerealiseerd. Het bedrijf telt circa 290.000 werknemers en heeft meer dan 2100 verkooppunten in 33 landen.

Foto: Frans Hartong, Director Operations Makro
Frans Hartong, Director Operations Makro