42 jaar Makro: donatie €42.000 aan Stichting Doe Een Wens

foto: CEO Jean Pierre Bienfait overhandigt de cheque aan Stichting Doen
Diemen, 1 november 2010 – Makro bestaat vandaag 42 jaar. En om dat te vieren heeft Jean Pierre Bienfait, CEO Makro Nederland, vanmiddag een cheque ter waarde van €42.000 overhandigd aan Stichting Doe Een Wens. In de vestiging van Makro in Amsterdam nam Pauline Huizinga, ambassadrice van deze stichting, de cheque in ontvangst. Het bedrag is een eerste resultaat van de verkoop van de speciale Doe Een Wens-kerstpakketten die Makro heeft ontwikkeld. Van ieder pakket dat uit deze collectie wordt verkocht doneert Makro twee euro aan de Stichting. De opbrengst wordt gebruikt om de wensen van kinderen tussen de 3 en 18 jaar met een levensbedreigende ziekte in te vervullen.

“Ik ben er trots op dat Makro Stichting Doe Een Wens steunt en dat we dit bedrag nu al aan ze kunnen overhandigen. Het bedrag is nog maar een tussenstand van het uiteindelijke totaalbedrag dat we begin 2011 zullen doneren. Maar omdat we vandaag 42 jaar bestaan, leek het ons een mooi gebaar deze feestelijke gebeurtenis te delen met de stichting”, aldus Jean-Pierre Bienfait. “Wij vinden het heel bijzonder dat wij kinderen die een levensbedreigende ziekte hebben een dag kind kunnen laten voelen zonder zorgen, door hun wensen in vervulling te laten gaan”, aldus Bienfait.