Makro doneert 75.000 euro aan UNICEF

Amsterdam, 16 juli 2010 - Makro heeft gisteren een cheque ter waarde van 75.000 euro aan UNICEF Nederland overhandigd in de vestiging van Makro in Amsterdam. Het geldbedrag is het resultaat van de Makro-actie ‘een WK-actie met een goed doel’, waarbij Makro actieproducten heeft verkocht waarvan een deel van de opbrengst ten goede is gekomen aan UNICEF. De afgelopen maand heeft UNICEF campagne gevoerd voor kinderen die vanaf hun geboorte met 1-0 achter staan. De opbrengst van de Makro-actie wordt gebruikt om kinderen in Zuid Afrika de mogelijkheid te bieden om te sporten.

In samenwerking met meer dan 10 leveranciers heeft Makro deze actie opgezet. Gezamenlijk hebben zij tijdens het WK de inzamelingsactie breed onder de aandacht gebracht. “Ik ben er trots op dat Makro 75.000 euro kan doneren aan UNICEF. Wij vinden dat iedereen dezelfde kansen verdient. Niet elk kind in de wereld heeft het geluk aan zijn/haar zijde om in een land te worden geboren zoals Nederland. Door UNICEF te steunen, kunnen wij ons steentje bijdragen aan een betere toekomst van de kinderen in Zuid Afrika.”, aldus Jean-Pierre Bienfait, algemeen directeur Makro Nederland.

UNICEF voerde in juni, tijdens het WK, campagne voor de 12,7 miljoen kinderen in Zuid-Afrika die in de schaduw van de voetbalstadions opgroeien. Sport biedt kinderen meer kans op een betere toekomst. UNICEF is verheugd dat Makro hen hierbij financieel steunt. De afgelopen jaren heeft Makro laten zien een betrokken partner te zijn van UNICEF. Met 75.000 euro kan UNICEF heel veel kinderen in Zuid Afrika, die vanaf hun geboorte al achter staan met 1-0 en opgroeien tussen geweld en misbruik, weerbaarder maken via sport.