Makro NL wint Lean & Green award

Koploper Makro gaat door op ingeslagen weg met duurzaamheid

Rosmalen, 11 november 2010 - Makro Nederland heeft vandaag, tijdens de dag van de duurzaamheid, een Lean & Green Award ontvangen. Deze Award is een erkenning voor de CO²-doelstellingen van Makro Nederland op logistiek gebied tot 2012. Deze prijs is vanmorgen uitgereikt door Eerste Kamerlid en bestuurslid van Connekt, Erik Janse, tijdens het Congres ‘Rij Veilig, Vervoer Groen’.

De Lean & Green Award is een onderdeel van het programma Duurzame Logistiek, dat een concrete en pragmatische bijdrage wil leveren aan de verduurzaming van de logistieke keten. Daarbij gaan kostenbesparingen en reductie van CO² hand in hand. Het programma ondersteunt koplopers. Dit zijn bedrijven binnen de logistieke sector die zich willen verbinden aan de doelstelling van het programma om hun CO²-uitstoot in 2012 met 20% te hebben verminderd.

Jean-Pierre Bienfait, algemeen directeur Makro Nederland: “Als Makro zijn wij ontzettend blij met deze Lean & Green Award. Duurzaamheid is een van de peilers in ons beleid. Deze prijs bekrachtigt dat we als cash en carry groothandel voor ondernemend Nederland duurzaamheid in daden weten om te zetten. Met vele concrete initiatieven op het gebied van food- en non food-producten. Van duurzame, UTZ gecertificeerde cacao voor het eigen merk chocoladeletters tot duurzaam gevangen MSC-gecertificeerde vis. Makro gaat met duurzaamheid verder op de ingeslagen weg en daar waar mogelijk samenwerken met verschillende partners in de ketens.”

Het groeiend aantal Lean & Green Award-winnaars illustreert de toenemende belangstelling voor duurzame logistiek, die niet alleen voordelen voor het milieu, welzijn en veiligheid maar ook voor de winstgevendheid van het bedrijf oplevert.