Makro investeert in Nederland met aankoop vestigingen Nuth en Best

Groothandel koopt twee bestaande vestigingen van Wereldhave N.V.

Amsterdam, 3 november 2011 – Makro investeert in Nederland. De groothandel heeft twee van haar bestaande vestigingen in eigendom verworven van Wereldhave N.V. De vestigingen Nuth en Best worden per eind december 2011 van Makro. Hiermee onderstreept Makro haar ambities en vertrouwen in de Nederlandse markt.

Jean-Pierre Bienfait, algemeen directeur Makro Nederland: ‘Makro is deze week exact 43 jaar actief op de Nederlandse markt. We zijn op dit moment volop bezig om onze groothandel te vernieuwen, omdat we als partner van ondernemend Nederland onze klanten juist in deze economische tijden willen helpen het maximale uit hun onderneming te halen. We werken aan het verder invullen van onze multichannel-aanpak door bezorging en levering via internet en onze Makro-vestigingen. Via deze drie kanalen zien wij veel mogelijkheden tot groei. Met veel vertrouwen in de Nederlandse markt zijn wij blij dat we onze vestigingen in Nuth en Best in eigendom hebben verworven binnen onze organisatie.’ Met de aankoop van de twee vestigingen is een bedrag gemoeid van € 24,2 miljoen. Makro is onderdeel van Metro Group; een van de top drie wholesale- en retailspelers ter wereld.

Hans Vermeeren, managing director van Wereldhave N.V.: ‘De verkoop van deze twee vestigingen past in onze strategie om ons in Nederland volledig toe te leggen op middelgrote winkelcentra, met een dominante positie binnen hun verzorgingsgebied. Om deze reden hebben we besloten de Makro-vestigingen in Nuth en Best te verkopen. Wereldhave N.V. was sinds 1971 respectievelijk 1977 eigenaar van deze vestigingen. We kijken terug op een prettige en langjarige samenwerking met Makro en wensen hen veel succes met hun ambities in Nederland.’

Om ondernemers in de huidige economische omstandigheden optimaal te kunnen helpen, heeft Makro onlangs haar strategie aangescherpt en verschillende nieuwe diensten geïntroduceerd. Makro constateert dat ondernemers momenteel worstelen met de vraag hoe het maximale uit hun onderneming te halen en speelt daar op in. Met niet alleen een compleet assortiment producten, maar ook met nieuwe diensten en trainingen voor ondernemers.

Makro Nederland

Makro Nederland heeft in Nederland 17 groothandelvestigingen. De organisatie heeft een food- en non-foodassortiment van meer dan 50.000 artikelen onder een dak. Makro wil het haar klanten nog gemakkelijker maken met een uitgebreid pakket van producten en diensten. Makro biedt werk aan meer dan 5.400 medewerkers. Makro Nederland is onderdeel van METRO Cash & Carry International.