Nog geen Makro-pas?

Word Makro-pashouder

Makro investeert 58 miljoen euro in aankoop vestigingen

Vestiging Amsterdam aangekocht van NS Poort; alle 17 vestigingen in Nederland nu in eigendom

Amsterdam, 5 december 2011 – Makro heeft haar allereerste, in 1968 geopende, vestiging in Nederland in eigendom verworven. Door het verwerven van de vestiging Amsterdam van NS Poort zijn nu alle 17 vestigingen in eigendom van de groothandel. Eind december verwerft Makro ook de vestigingen in Nuth en Best. Met de aankoop van de drie vestigingen dit jaar is een totaalbedrag van meer dan 58 miljoen euro gemoeid.

Jean-Pierre Bienfait, algemeen directeur Makro: ‘Makro begon 43 jaar geleden in Amsterdam. Met de aankoop van deze vestiging is de cirkel rond. Makro vernieuwt momenteel in Nederland op vele fronten voor ondernemers. Deze aankopen geven ons daartoe nog meer gelegenheid. We hebben het volste vertrouwen in de Nederlandse markt. Dit onderstrepen we met het investeren in de aankopen van de vestigingen in Nuth en Best van Wereldhave N.V. en de vestiging Amsterdam van NS Poort’
 
Bert Roterman, directeur Grondbedrijf NS Poort: ‘Deze verkoop past binnen onze strategie, die inhoudt dat wij ons meer concentreren op de stations. De vrijkomende middelen van deze verkoop investeren we in het verhogen van de service aan onze reizigers op de stations’.
 
Met de aankoop van Nuth, Best en Amsterdam is respectievelijk 13000m2, 12500m2 en 18000m2 verkoopvloeroppervlakte gemoeid. Makro heeft een food- en non-foodassortiment van meer dan 50.000 artikelen onder een dak. Makro is onderdeel van METRO Group; een van de top drie wholesale- en retailspelers ter wereld met een totale omzet van 67 miljard euro in 2010. Makro biedt in Nederland werk aan meer dan 5.400 medewerkers en heeft meer dan 1 miljoen ondernemers als klant. Makro heeft haar gehele asset-portfolio ondergebracht in een dochteronderneming Metro Properties B.V.


Voor vragen kunt u terecht bij


Metro Cash & Carry Nederland B.V.
Spaklerweg 50-52
1114 AE Amsterdam-Duivendrecht
Telefoon: 020 - 39 80 200 

Perscentrum

Persberichten 2014
    Persberichten 2013
      Persberichten 2012
        Persberichten 2011
          Persberichten 2010
            Makro Amsterdam
            Makro vernieuwt in Nederland. Zo zijn eerder dit jaar een nationale bezorgservice uitgerold, zijn alle vestigingen nu zeven dagen per week open, is de Makro-folderlijn gesegmenteerd, zijn er e-commerce-concepten, ultrafresh-afdelingen als vis, wijn, agf en kaas met vakspecialisten en zijn er meer dan veertig klantenmanagers aangesteld die meer dan vijfduizend horecaklanten per maand bezoeken en adviseren. Dit heeft overigens mede geleid tot een groei in een krimpende horecamarkt. Ook is de aangekochte Makro-vestiging Amsterdam aangepast tot nieuwe conceptenvestiging.
            Jean-Pierre Bienfait: ‘Makro laat in de nieuwe conceptenvestiging in Amsterdam concreet zien op welke wijze het ondernemers helpt het maximale uit hun onderneming te halen. Met ons nieuwe trainingscentrum Makro Groei Campus, een vestiging van La Place, een nieuwe Koffie- en Officewereld en een ontmoetings- en netwerkplaats voor horecaondernemers laten we zien dat we een plaats zijn waar ondernemers alles voor hun bedrijf kunnen vinden’.
             
            Om ondernemers in de huidige economische omstandigheden optimaal te kunnen helpen, heeft Makro onlangs haar strategie verder aangescherpt. Makro constateert dat ondernemers momenteel worstelen met de vraag hoe het maximale uit hun onderneming te halen en speelt daar op in. Met niet alleen een compleet assortiment producten, maar ook met genoemde nieuwe diensten en zelfs het delen van kennis.
            jean-pierre-bienfait