Makro en The Phone House openen eerste shop-in-shop

foto: Phone House shop wordt geopend

Amsterdam, 17 februari 2011 – Makro en The Phone House openden vanmiddag de eerste shop-in-shop, zakelijke service punt van The Phone House in Makro Amsterdam. Het is uniek in Nederland dat een groothandel een verkooppunt opent van een aanbieder van telecomdiensten. Met deze samenwerking speelt Makro opnieuw in op de toenemende behoefte van ondernemers aan een compleet aanbod van producten en diensten onder één dak waardoor klanten 'alles in een keer kunnen meenemen', nu dus ook mobile services.

Bij gebleken succes wordt dit concept in andere vestigingen van Makro doorgevoerd. Deze opening betekent voor The Phone House al de derde winkelopening van dit jaar. Eerder werden in Den Haag en Apeldoorn twee nieuwe ‘Connected World’ flagshipstores geopend.

In de Amsterdamse vestiging van Makro opent The Phone House een shop-in-shop met een oppervlakte van veertig vierkante meter. Het complete zakelijke assortiment van de telecomaanbieder is verkrijgbaar, zoals abonnementen, prepaid, handsets, accessoires en verzekeringen. Jean-Pierre Bienfait, algemeen directeur van Makro Nederland, licht de samenwerking toe: “Makro streeft ernaar om ondernemers een totaaloplossing op één adres te bieden. We zijn continu bezig met het verbeteren en uitbreiden van ons food en non-foodassortiment om ondernemers nog beter van dienst te zijn. Met het one stop shop-principe biedt Makro ondernemers de mogelijkheid hun inkopen efficiënt te doen. Wij zijn dan ook zeer blij met deze unieke samenwerking.”

De lijfspreuk van The Phone House “Met de hartelijke service” sluit goed aan bij de strategie van Makro Nederland. Ondernemers worden hierin centraal gesteld en er wordt optimaal ingespeeld op individuele klantwensen. Het verkooppunt van The Phone House in Makro is duidelijk herkenbaar als The Phone House met al haar producten en services.

Martijn Hol, commercieel directeur van The Phone House, zet het hoge serviceniveau centraal in de shop-in-shop: “In de zakelijke markt voor mobiele telecommunicatie is grote behoefte aan persoonlijke service. Het is voor ondernemers alleen niet altijd eenvoudig om onze winkels, die veelal in het centrum van de steden liggen, te bezoeken. Door een shop-in-shop te openen in de vestiging van Makro brengen we onszelf dichter bij ondernemers en zijn we voor deze klantgroep makkelijker bereikbaar. Makro biedt hiervoor de juiste locatie en ruimte en wij brengen onze expertise mee. En dat maakt onze samenwerking uniek. Dit vullen we nog verder aan met onze unieke diensten en producten zoals ‘datatransfer’ en ‘hoogwaardig leentoestel’ die zeker voor de zakelijke markt een mooie aanvulling zijn.”

Makro Nederland

Makro Nederland heeft in Nederland 17 groothandelvestigingen. De organisatie heeft een food- en non-foodassortiment van meer dan 50000 artikelen onder een dak. Makro wil het haar klanten nog gemakkelijker en efficiënter maken met een uitgebreid pakket van producten en diensten. Makro biedt werk aan meer dan 5400 medewerkers. Makro Nederland is onderdeel van METRO Cash & Carry International.

METRO Cash & Carry International

METRO Cash & Carry International is vertegenwoordigd in 30 landen met meer dan 670 zelfbedieningsgroothandels. Met meer dan 100.000 medewerkers wereldwijd heeft het bedrijf een omzet gerealiseerd van € 31 miljard in 2010. METRO Cash & Carry is een sales-divisie van METRO Group en een van de grootste en meest belangrijke internationale retailbedrijven. In 2010 heeft METRO Group een omzet van € 67 miljard gerealiseerd. Het bedrijf telt circa 290.000 werknemers en heeft meer dan 2100 verkooppunten in 33 landen.

The Phone House Nederland

The Phone House Nederland is onderdeel van het Britse beursgenoteerde The Carphone Warehouse. The Carphone Warehouse is de grootste onafhankelijke retailketen voor mobiele communicatie in Europa met ruim 2.600 winkels in negen Europese landen en nog eens 1.100 winkels in de USA in samenwerking met BestBuy. Op het Europese vasteland opereert The Carphone Warehouse onder de naam The Phone House. The Phone House is sinds 1998 actief op de Nederlandse markt en heeft hier inmiddels bijna 200 vestigingen. Daarnaast is The Phone House online vertegenwoordigd met haar webwinkels op onder andere www.phonehouse.nl en www.typhone.nl. De keten levert alle merken mobiele telefoons, alle netwerken, accessoires, (mobiel) breedband abonnementen, tablets, laptops en digitale televisie. Voor de komende jaren is het doel van The Phone House om de succesformule verder uit te bouwen en zo de nummer 1-positie als de grootste Europese winkelketen voor mobiele communicatie verder te versterken.