Makro Plus Online: nieuw bestel- en bezorgconcept op maat voor ondernemers

Diemen, 10 mei 2011 - Makro lanceert haar nieuwe online bestel- en bezorgconcept Makro Plus Online. Makro Plus Online biedt een assortiment aan dat bestaat uit producten die een groot volume kennen en daardoor lastig te vervoeren zijn. Deze producten kunnen ondernemers nu direct online bestellen en worden bovendien op het adres bezorgd. Met dit nieuwe concept breidt Makro haar bedieningsconcepten op maat voor ondernemers verder uit. Gemak en efficiëntie voor ondernemers staat hierbij centraal.

“Makro wil ondernemers op allerlei manieren helpen, zodat zij zich kunnen focussen op hun eigen onderneming. Daarom zijn wij continu bezig met het verbeteren en uitbreiden van onze services voor de ondernemer. Makro Plus Online is ontwikkeld om grote en volumineuze artikelen, zoals buitenmeubilair, online te bestellen. Deze producten worden vervolgens op het adres van de ondernemer bezorgd. Door online onze producten aan te bieden, kunnen we direct sturen op de voorraad en het actuele aanbod. Hierdoor kunnen we ondernemers effectief van dienst zijn en bieden wij ze gemak”, aldus Jean-Pierre Bienfait, algemeen directeur van Makro Nederland.

Makro Plus Online

De nieuwe digitale folder Makro Plus Online is voor alle klanten van de groothandel toegankelijk via www.makro.nl. De producten kunnen direct online besteld worden door op de afbeelding te klikken. Binnen 10 werkdagen wordt er contact met de ondernemer opgenomen om een afspraak te maken om het product op adres te leveren. De producten die onder andere via de folder worden verkocht zijn fitnessapparatuur, buitenmeubilair en sauna’s. Bij gebleken succes zal Makro haar winterassortiment ook via internet aanbieden.

Makro Nederland

Makro Nederland heeft in Nederland 17 groothandelvestigingen. De organisatie heeft een food- en non-foodassortiment van meer dan 50.000 artikelen onder een dak. Makro wil het haar klanten nog gemakkelijker maken met een uitgebreid pakket van producten en diensten. Makro biedt werk aan meer dan 5.400 medewerkers. Makro Nederland is onderdeel van METRO Cash & Carry International.

METRO Cash & Carry International

METRO Cash & Carry International is vertegenwoordigd in 30 landen met meer dan 680 zelfbedieningsgroothandels. Met meer dan 100.000 medewerkers wereldwijd heeft het bedrijf een omzet gerealiseerd van ongeveer € 31 miljard in 2010. METRO Cash & Carry is een sales-divisie van METRO Group en een van de grootste en meest prominente internationale retailbedrijven. In 2010 heeft METRO Group een omzet van ongeveer € 67 miljard gerealiseerd. Het bedrijf telt circa 283.000 werknemers en heeft meer dan 2100 verkooppunten in 33 landen. De prestatie van de METRO Group is gebaseerd op de kracht van haar verschillende verkoopdivisies, die onafhankelijk opereren in hun respectievelijke marktsegmenten:

• Metro / Makro Cash & Carry - de internationale marktleider in self-service groothandel
  • Real hypermarkets, Media Markt en Saturn - Europees marktleider in de consumenten elektronica
  • Galeria Kaufhof warenhuizen
Meer informatie staat op: www.metrogroup.de en www.makro.nl