Nog geen Makro-pas?

Word Makro-pashouder

Breda introduceert elektrisch rijden

Eerste gratis elektrische oplaadpunten bij Makro Breda geopend

Breda, 10 oktober 2012 - Vandaag opende Makro Breda haar eerste gratis elektrische oplaadpunten voor auto’s, scooters en fietsen. Op het Makro-terrein vond, op de Dag van de Duurzaamheid, het duurzame mobiliteitsevent ‘Breda E-Drive’ plaats, waar inwoners van Breda kennis maakten met een groot aantal verschillende elektrische voertuigen. Met de opening van de elektrische oplaadpunten en het in gebruik nemen van een eigen elektrische auto voor klantbezoeken speelt Makro – als partner voor ondernemend Breda en omstreken – in op de groeiende duurzaamheidsbehoefte van haar klanten. Het ondersteunen van dit ‘groene vervoer’ is een logische volgende stap in het proactieve duurzaamheidsbeleid van de groothandel.

De elektrische oplaadpunten werden officieel gepresenteerd door Bredase wethouders Wilbert Willems van Duurzaamheid en Cees Meeuwis van Economische Zaken samen met Jean-Pierre Bienfait, algemeen directeur van Makro Nederland en vestigingsmanager Ernst Dijkman. “"Duurzaam ondernemen staat bij Makro in Nederland hoog in het vaandel. Deze gratis elektrische oplaadmogelijkheden passen perfect bij ons proactieve duurzaamheidsbeleid en dat van ons moederbedrijf Metro Group"”, aldus Bienfait.

Het elektrische mobiliteitsevenement ‘Breda E-Drive’ is een initiatief van de Bredase verkeerskundige Johan Janse in samenwerking met Makro en wordt ondersteund door de Gemeente Breda. Op het evenement opende Makro drie elektrische oplaadpunten, twee geschikt voor auto’s en één voor elektrische fietsen en scooters. Daarnaast presenteerde de groothandel de zogenaamde ‘Twizy’, een elektrische auto waarmee medewerkers van Makro voortaan (horeca-)ondernemers in Breda en in de regio gaan bezoeken. De Bredase duurzaamheidswethouder Wilbert Willems is blij met de ontwikkeling bij Makro: “"In onze gemeente stimuleren we iedere vorm van elektrisch vervoer. Wanneer inwoners de keuze voor een elektrisch voertuig maken, ondersteunen wij hen daar zoveel mogelijk bij. Dit doen wij door zelf als gemeente openbare laadpalen aan te leggen. Zodoende kan een bijdrage worden geleverd aan de klimaatdoelstellingen van de stad. Wij waarderen het initiatief van Makro om Bredase ondernemers hierin tegemoet te komen ook zeer"

Onderdeel van proactief duurzaamheidsbeleid

"Met het proactieve duurzaamheidsbeleid wil Makro ondernemend Breda en omstreken zo duurzaam mogelijk helpen om nog succesvoller te worden. Dat doet het bedrijf door duurzame relaties op te bouwen, duurzame producten aan te bieden en duurzame processen in te richten. Op productniveau is dit bijvoorbeeld met het aanbieden van Fairtrade-producten en het hanteren van het MSC-keurmerk voor duurzaam gevangen vis. Op het mobiliteitsevenement werden dan ook diverse proeverijen ingericht om bezoekers kennis te laten maken met de biologische wijnen en fair-trade producten van Makro. Makro streeft altijd naar duurzame interne processen (Lean&Green Award) en duurzame relaties –niet alleen met klanten, maar ook met leveranciers, medewerkers en de samenleving als geheel. De elektrische oplaadpunten sluiten daar naadloos op aan. “Makro Breda vernieuwt van een zelfbedieningsgroothandel naar een partner voor alle ondernemingen, verenigingen en stichtingen in de regio. Met deze nieuwe dienstverlening kunnen ondernemers in onze vestiging duurzaam hun voorraden inslaan en ondertussen buiten opladen"”, aldus vestigingsmanager Makro Breda Ernst Dijkman.

Ondersteuning van Dag van de Duurzaamheid

Met de opening van de elektrische oplaadpunten ondersteunt Makro de Dag van de Duurzaamheid. Vandaag vonden er in heel Nederland duizenden duurzame activiteiten plaats, van symposia en kortingsacties tot boekpresentaties en kringgesprekken met basisschoolleerlingen. Makro was hierin ook partner. Na de opening van een Groengasvulpunt en elektrisch oplaadpunt eerder deze week in haar Amsterdamse vestiging, gaf Makro Breda met haar duurzame mobiliteitsevenement gehoor aan de groeiende vraag vanuit de maatschappij naar duurzame mobiliteit. Ook organiseren veel vestigingen lunches, proeverijen of doen mee aan het nationaal integratiediner om daarmee te bouwen aan duurzame relaties met medewerkers en/of klanten.

Over Makro Nederland

Professionele klanten die zijn ingeschreven bij de Kamer van Koophandel – zoals ondernemers, ZZP’ers, vertegenwoordigers van verenigingen en stichtingen – vinden bij Makro een compleet food- en non-foodassortiment van meer dan 60.000 kwaliteitsproducten onder één dak. Daarnaast biedt Makro diensten (zoals bezorging en klantbezoeken) en trainingen aan voor ondernemers om hen te helpen het maximale uit hun onderneming te kunnen halen. Makro vernieuwt: van zelfbedieningsgroothandel naar een maatschappelijk betrokken partner voor ondernemend Nederland. Bij Makro Nederland (17 vestigingen, bezorgdiensten en online-verkoop) werken meer dan 5.000 mensen. Het bedrijf is onderdeel van Metro Cash & Carry International.

Voor vragen kunt u terecht bij


Metro Cash & Carry Nederland B.V.
Spaklerweg 50-52
1114 AE Amsterdam-Duivendrecht
Telefoon: 020 - 39 80 200 

Perscentrum

Persberichten 2014
    Persberichten 2013
      Persberichten 2012
        Persberichten 2011
          Persberichten 2010