Makro na ruim 30 jaar weer aanwezig op Horecava

Als partner voor ondernemend Nederland helpt Makro horecaondernemers door de economische storm heen

Diemen, 5 januari 2012 – Na ruim 30 jaar afwezigheid is Makro weer aanwezig op de Horecava in Amsterdam. Deze aanwezigheid past in de visie van Makro, waarbij de groothandel met ondernemers in contact komt en ze helpt om het maximale uit hun onderneming te halen. Op de Horecava presenteert Makro zichzelf aan horecaondernemers en gaat met hen in gesprek over hoe ondernemers in deze economisch barre tijden tot maximale prestaties kunnen komen. Speciaal voor journalisten zullen ook algemeen-directeur Jean-Pierre Bienfait en food-directeur Maarten van Hamburg op dinsdag 10 januari in de Makro-stand aanwezig zijn.

Horecava12_square1_date_1-155px

Makro constateert dat ondernemers het momenteel niet eenvoudig hebben bij de uitvoering van hun onderneming. Dit geldt ook voor horecaondernemers. ‘Sinds oktober vorig jaar hebben wij een nieuwe koers ingezet. We willen daarbij ondernemers helpen met hun onderneming. En niet alleen met ons assortiment, maar ook met allerlei diensten zoals klantbezoeken en zelfs met trainingen voor ondernemers’, aldus Jean-Pierre

Bienfait, algemeen-directeur van Makro Nederland. ‘Dat onze aanpak richting horecaondernemers werkt, blijkt uit het feit dat Makro in het horecasegment het afgelopen jaar met 6,1% is gegroeid. Daar zijn we trots op en we doen er dus ook dit jaar alles aan om ondernemers daar waar mogelijk te helpen.’

Makro Nederland

Makro Nederland heeft in Nederland 17 groothandelvestigingen. De organisatie heeft een food- en non-foodassortiment van meer dan 60.000 artikelen onder één dak. Makro wil het haar klanten nog gemakkelijker maken met een uitgebreid pakket van producten en diensten. Makro biedt werk aan meer dan 5.400 medewerkers. Makro Nederland is onderdeel van METRO Cash & Carry International.