Makro Nederland actieve partner vrijwilligersactie NL Doet

Medewerkers uit bijna alle vestigingen van Makro helpen verenigingen en instellingen bij projecten

Diemen, 16 maart 2012 –- Als partner voor ondernemend Nederland is Makro er niet alleen voor ondernemers, maar ook voor verenigingen en instellingen. Om zijn partnerschap met deze verenigingen en instellingen op een andere wijze in te vullen, kiest Makro er tijdens NL Doet voor om hun projecten uit te voeren. NL Doet is de grootste vrijwilligersactie in Nederland van het Oranjefonds en is dit jaar op 16 en 17 maart. Teams uit bijna alle vestigingen van Makro helpen bij projecten bij onder meer zorginstellingen, bejaardenhuizen en activiteitencentra. Makro onderstreept hiermee haar betrokkenheid bij de Nederlandse samenleving.

Makro heeft in al zijn vestigingen de afgelopen periode medewerkers gevraagd of zij projecten willen uitvoeren voor NL Doet. Deze oproep was niet aan dovemansoren gericht; in bijna iedere Makro-vestiging ontstonden spontaan teams die vandaag en morgen verschillende projecten uitvoeren. ‘Ik ben er trots op dat er binnen Makro Nederland zoveel medewerkers zijn met een sterk maatschappelijk gevoel’, aldus Jean-Pierre Bienfait, algemeen directeur van Makro Nederland. ‘Juist op deze dagen zijn wij er niet alleen voor ondernemers in Nederland, maar helpen wij vanuit ons maatschappelijk hart die groepen die een steuntje in de rug prima kunnen gebruiken.'

Niet alleen medewerkers stropen hun mouwen op tijdens NL Doet, ook de directie van Makro Nederland draagt zijn steentje bij. Vanmiddag hielpen verschillende directieleden, onder wie Jean-Pierre Bienfait, bewoners van een huis van Stichting Cordaan in Amsterdam met het maken van poppen en keken zij samen naar een voorstelling van de Gelaarsde Kat van het Nederlands Marionettentheater. Cliënten van Stichting Cordaan zijn al lange tijd werkzaam in de Amsterdamse vestiging van Makro. ‘Wij hebben al een sterke band met Stichting Cordaan, dus de keuze om hen te helpen in hun huis in Amsterdam was snel gemaakt’, aldus Henk Langeveld, directeur human resources van Makro Nederland.

Makro Nederland

Professionele klanten die zijn ingeschreven bij de Kamer van Koophandel – zoals ondernemers, ZZP’ers, vertegenwoordigers van verenigingen en stichtingen – vinden bij Makro een compleet food- en non-foodassortiment van meer dan 60.000 kwaliteitsproducten onder één dak. Daarnaast biedt Makro diensten (zoals bezorging en klantbezoeken) en trainingen aan voor ondernemers om hen te helpen het maximale uit hun onderneming te halen. Makro vernieuwt; van zelfbedieningsgroothandel naar een maatschappelijk betrokken partner voor ondernemend Nederland. Bij Makro Nederland (17 vestigingen, bezorgdiensten en online-verkoop) werken meer dan 5.000 mensen. Het bedrijf is onderdeel van Metro Cash & Carry International. Voor meer informatie: www.makro.nl.