Makro partner van food festival Taste of Amsterdam

Van 31 mei tot en met 3 juni culinair genieten in het Amstelpark in Amsterdam

Amsterdam, 31 mei 2012 - Vanmiddag om 17.00 uur start Taste of Amsterdam, het vierdaagse culinair evenement met onder andere workshops, proeverijen en (food)entertainment. Makro is partner van het food festival en laat daar zien dat zij partner is voor ondernemend Nederland. Zo presenteert Makro haar verschillende foodconcepten: wijn, vis, vlees, kaas, groente & fruit, vleeswaren, brood & het eigen merk Rioba. Daarnaast laat Guus Vredenburg, Makro’s culinair adviseur, bezoekers heerlijke eigengemaakte hapjes proeven in de eigen stand. Tevens is er elders op het festivalterrein het Makro-kooktheater waar verschillende top-chefs hun culinaire vaardigheden demonstreren.

Jean-Pierre Bienfait, algemeen directeur Makro Nederland en Esther Raats-Coster, directeur van Stichting Talent naar de Top, tekenen het Charter Talent naar de Top.
Partner voor ondernemend Nederland zijn, betekent in de huidige economische situatie vooral om ondernemend Nederland iedere dag weer te helpen en te inspireren met hun onderneming, vereniging of stichting. Dat doet Makro niet alleen met een uitgebreid food- en non-foodassortiment, maar ook met aanvullende diensten zoals bezorging en het delen van ondernemingskennis. De aanwezigheid op Taste of Amsterdam onderstreept dat Makro in gesprek gaat met (horeca)ondernemingen, verenigingen en stichtingen en hen helpt en inspireert met efficiënte en complete oplossingen.

Over Taste of Amsterdam

Taste of Amsterdam is een vierdaags culinair evenement in het Amstelpark. Het is één van de meest gerespecteerde internationale food festivals. Het festival wordt wereldwijd in 12 steden georganiseerd, waaronder Londen, Parijs en Kaapstad. Taste of Amsterdam wordt dit jaar voor de vierde keer in Nederland georganiseerd. Het succes van de Nederlandse Taste wordt afgemeten aan de beste restaurants van Groot Amsterdam, die ter plekke de nieuwste food creaties delen met de bezoekers van het evenement. Ondernemend Nederland en ‘food’ liefhebbers komen op dit evenement af.

Makro Nederland

Professionele klanten die zijn ingeschreven bij de Kamer van Koophandel zoals ondernemers, zzp'ers, vertegenwoordigers van verenigingen en stichtingen vinden bij Makro een compleet food- en non-foodassortiment van meer dan 60.000 kwaliteitsproducten onder één dak. Daarnaast biedt Makro diensten (zoals bezorging en klantbezoeken) en trainingen aan voor ondernemers om hen te helpen het maximale uit hun onderneming te kunnen halen. Makro vernieuwt: van zelfbedieningsgroothandel naar een maatschappelijk betrokken partner voor ondernemend Nederland. Bij Makro Nederland (17 vestigingen, bezorgdiensten en online-verkoop) werken meer dan 5.000 mensen. Het bedrijf is onderdeel van Metro Cash & Carry International.