Shop-in-shop van Phone House in alle Makro-vestigingen in Nederland

Makro en Phone House helpen ondernemers met totaalpakket mobiele telecommunicatie

Amsterdam, 17 juli 2012 – Vanaf eind augustus hebben alle vestigingen van Makro Nederland een verkooppunt van Phone House. Dat maakten de organisaties vandaag bekend. Na het succes van de begin vorig jaar gelanceerde shop-in-shop vestiging van Phone House in Makro Amsterdam, hebben beide organisaties besloten om hun samenwerking een landelijk vervolg te geven. Ondernemers kunnen bij de shop-in-shops van Phone House terecht voor het complete (zakelijke) assortiment van de telecomaanbieder, zoals abonnementen, prepaid, handsets, accessoires en verzekeringen. Met deze samenwerking zet Makro, door middel van een compleet aanbod van producten en diensten onder één dak, een volgende stap in haar vernieuwing als partner voor ondernemend Nederland.

Phonehouse
Jean-Pierre Bienfait, algemeen directeur van Makro Nederland, over de landelijke uitrol: “"Makro wil ondernemers helpen succesvoller te zijn. Dat doen we onder andere door het aanbieden van een compleet assortiment producten en diensten, waardoor het voor veel ondernemers slim en efficiënt is om bij Makro inkopen te doen en advies te krijgen op vele gebieden".” Bienfait noemt de waardering voor de goede service en het productaanbod van Phone House door de klanten van Makro in Amsterdam een van de belangrijkste redenen waarom er gezamenlijk besloten is de

succesvolle samenwerking uit te breiden naar alle 17 Makro-vestigingen. Met de aanwezigheid van Phone House biedt Makro ondernemers een nieuwe totaaloplossing.

Dat herkent ook Nick Willcox, managing director van Phone House. Hij zet het hoge serviceniveau centraal in de shop-in-shops: “In de zakelijke markt voor mobiele telecommunicatie is grote behoefte aan persoonlijke service. Het is voor ondernemers alleen niet altijd eenvoudig om onze winkels, die veelal in het centrum van de steden liggen, te bezoeken. Door nu in alle Makro-vestigingen shop-in-shops te openen brengen we onszelf dichter bij ondernemers en zijn we voor deze klantgroep makkelijker bereikbaar. Makro biedt hiervoor de juiste locatie en wij brengen onze expertise mee. En dat maakt onze samenwerking uniek.” Willcox maakt verder bekend in de shop-in-shops ook veel te verwachten van diensten en producten zoals ‘datatransfer’ en ‘hoogwaardig leentoestel’, die zeker voor de zakelijke markt een mooie aanvulling zijn.

Over Makro Nederland

Professionele klanten die zijn ingeschreven bij de Kamer van Koophandel – zoals ondernemers, ZZP’ers, vertegenwoordigers van verenigingen en stichtingen – vinden bij Makro een compleet food- en non-foodassortiment van meer dan 60.000 kwaliteitsproducten onder één dak. Daarnaast biedt Makro diensten (zoals bezorging en klantbezoeken) en trainingen aan voor ondernemers om hen te helpen het maximale uit hun onderneming te kunnen halen. Makro vernieuwt: van zelfbedieningsgroothandel naar een maatschappelijk betrokken partner voor ondernemend Nederland. Bij Makro Nederland (17 vestigingen, bezorgdiensten en online-verkoop) werken meer dan 5.000 mensen. Het bedrijf is onderdeel van Metro Cash & Carry International.

Phone House Nederland

Phone House Nederland is onderdeel van het Brits beursgenoteerde Carphone Warehouse. Carphone Warehouse is de grootste onafhankelijke retailketen voor mobiele communicatie in Europa met ruim 2.600 winkels in acht Europese landen en nog eens 1.100 winkels in de USA in samenwerking met BestBuy. Op het Europese vasteland opereert Carphone Warehouse onder de naam Phone House. Phone House is sinds 1998 actief op de Nederlandse markt en heeft hier inmiddels bijna 200 vestigingen. Daarnaast is Phone House online vertegenwoordigd met haar webwinkels op onder andere www.phonehouse.nl en www.typhone.nl. De keten levert alle merken mobiele telefoons, alle netwerken, accessoires, (mobiel) breedbandabonnementen, tablets, laptops en digitale televisie. Voor de komende jaren is het doel van Phone House om de succes formule verder uit te bouwen en zo de nummer 1-positie als de grootste Europese winkelketen voor mobiele communicatie verder te versterken.