Nog geen Makro-pas?

Word Makro-pashouder

Makro ‘s-Hertogenbosch geheel vernieuwd

Makro transformeert naar partner voor ondernemend Noord-Brabant

‘s-Hertogenbosch, 2 oktober 2013Makro bestaat dit jaar 45 jaar en transformeert van zelfbedieningsgroothandel naar partner voor ondernemend Nederland. Makro ’s-Hertogenbosch is de zevende vestiging die volledig is vernieuwt. Dit om Noord-Brabantse ondernemers te helpen het maximale uit hun onderneming te halen.

Makro helpt klanten aan klanten

“Makro wil ondernemend Nederland helpen succesvoller te zijn. Juist in de huidige economie helpen wij klanten graag aan klanten. Daarom hebben we nu landelijk een initiatief uitgerold waarbij we alle Makro-klanten een voordeelcouponboekje aanbieden met veel acties van onze horecaklanten en restaurants. Dit initiatief komt voort uit een landelijke ideeënwedstrijd voor Makro 45 jaar onder alle Makro-medewerkers”, aldus Hamelink.

Partner van ondernemend Noord-Brabant

Om te kunnen transformeren van zelfbedieningsgroothandel naar partner voor ondernemend Nederland is het van belang dat de vestiging optimaal is ingericht om klanten inspirerende totaaloplossingen te bieden. Kenmerk van de transformatie is dat Makro zijn klanten niet alleen producten, maar ook diensten en trainingen aanbiedt. Zo bezorgt Makro ‘s-Hertogenbosch bij horecaondernemers in Noord-Brabant tot in de keuken, bezoeken klantmanagers klanten in hun onderneming en adviseren en delen vakspecialisten hun kennis met klanten. Ook biedt Makro de mogelijkheid om via de webshop alle food- en non-foodproducten in te kopen die klanten nodig hebben op kantoor. Daarnaast kunnen ondernemers via Qredits, partner van Makro, een aanvraag doen voor microkredieten. Ze ontvangen dan ook coaching en hulp bij het maken van hun ondernemingsplan.

Van medewerker naar mini-ondernemer

Makro ‘s-Hertogenbosch is al jaren een begrip in de omgeving. Een groothandel voor lokale en regionale ondernemers, verenigingen en stichtingen. Maar ook een betrokken werkgever met een groeiend aantal medewerkers. “We vinden het belangrijk om maatschappelijk verbonden te zijn met de regio. Zo helpen we de Voedselbank ‘s-Hertogenbosch op structurele basis en heeft een team van onze medewerkers deelgenomen aan NLdoet, de grootste vrijwilligersactie van Nederland. Een groot team van medewerkers is tijdens deze dag op stap geweest met mensen van het Koninklijke Visio Expertisecentrum in Vught. In dit centrum wonen slechtziende en blinde mensen, die tijdens NLdoet een wandeling in de Vughtse bossen hebben gemaakt. Makro ondersteunt daarmee het Oranje Fonds”, besluit Hamelink.

Over Makro in Nederland

Professionele klanten die zijn ingeschreven bij de Kamer van Koophandel – zoals ondernemers, zzp’ers, vertegenwoordigers van verenigingen en stichtingen – vinden bij Makro een compleet food- en non-foodassortiment van meer dan 60.000 kwaliteitsproducten onder één dak. Daarnaast biedt Makro diensten (zoals bezorging en klantbezoeken) en trainingen aan voor ondernemers om hen te helpen het maximale uit hun onderneming te kunnen halen. Makro vernieuwt: van zelfbedieningsgroothandel naar een maatschappelijk betrokken partner voor ondernemend Nederland. Bij Makro Nederland (17 vestigingen, bezorgdiensten en online-verkoop) werken ongeveer 5.000 mensen. Het bedrijf is onderdeel van Metro Cash & Carry International.


Voor vragen kunt u terecht bij


Metro Cash & Carry Nederland B.V.
Spaklerweg 50-52
1114 AE Amsterdam-Duivendrecht
Telefoon: 020 - 39 80 200 

Perscentrum

Persberichten 2014
    Persberichten 2013
      Persberichten 2012
        Persberichten 2011
          Persberichten 2010