Makro Groningen opent gratis elektrisch oplaadpunt tijdens Passie voor Food

elektrische-auto-voor-klantbezoeken

Nieuwe impuls voor duurzaam ondernemen

21 maart 2013 - Makro Groningen lanceerde vandaag haar eerste gratis elektrische oplaadpunt voor auto’s. Deze opening vond plaats tijdens de start van Makro’s culinaire evenement Passie voor Food. Tijdens dit evenement maken Makro-klanten kennis met een groot aantal nieuwe duurzame initiatieven van de groothandel.

Naast het elektrische oplaadpunt en de elektrische auto voor klantbezoeken presenteerde Makro Groningen ook verschillende nieuwe duurzame food assortimenten. Hiermee speelt Makro – als partner voor ondernemend Groningen en omstreken – in op de groeiende duurzaamheidsbehoefte van haar klanten. 'Groen vervoer' is een logische volgende stap in het proactieve duurzaamheidsbeleid van de groothandel.

Het elektrische oplaadpunt werd officieel geopend door Dick Jager, VVD-Raadslid in de gemeente Groningen en voormalig voorzitter van Koninklijke Horeca Nederland (afdeling Groningen) en vestigingsmanager Makro Groningen, Wim Miedema. "Duurzaam vervoer bij ondernemerschap staat bij Makro hoog op de agenda. Vandaar dat Makro Groningen – na Amsterdam en Breda – de derde vestiging is waar we de gratis elektrische oplaadmogelijkheden aanbieden. In de nabije toekomst zullen we dit bij meerdere vestigingen introduceren, want duurzaam vervoer past perfect bij ons proactieve duurzaamheidsbeleid", aldus Wim Miedema, vestigingsmanager Makro Groningen.
elektrische-oplaadpunt

Passie voor Food onderdeel van proactief duurzaamheidsbeleid

Makro wil haar klanten helpen om zelf zo duurzaam mogelijk te ondernemen. Tijdens het culinaire evenement Passie voor Food kunnen bezoekers op 21 en 22 maart Makro’s duurzame food assortiment beleven en proeven. Makro Groningen toont op deze dagen haar kijk op duurzaam ondernemen voor food & vervoer, met proeverijen van exclusieve wijnen en presentaties van exclusieve koffie & thee concepten. Ook presenteert de groothandel haar klanten, samen met regionale horecaondernemers een keur aan duurzame kookdemonstraties.

Makro Groningen als duurzame partner

"Makro zelf streeft altijd naar duurzame interne processen (Lean & Green Award) en duurzame relaties – niet alleen met klanten, maar ook met leveranciers, medewerkers en de samenleving als geheel. De elektrische oplaadpunten sluiten daar naadloos op aan. "Makro Groningen wordt een echte duurzame partner voor ondernemingen, verenigingen en stichtingen in de regio. Met deze nieuwe dienstverlening kunnen ondernemers in onze vestiging duurzaam inkopen en ondertussen buiten opladen", aldus vestigingsmanager Wim Miedema van Makro Groningen. "Ook ons bezorgteam speelt een belangrijke rol om ondernemend Groningen te overtuigen van de persoonlijke voordelen van het duurzaamheidsbeleid", besluit Miedema.