Makro helpt Stichting Wereldland Nederland bij publiekscampagne

Zoektocht naar nieuw optimisme en vertrouwen in Nederland

Amsterdam, 14 mei 2013 - Herstel van vertrouwen en optimisme in Nederland: een belangrijk agendapunt voor onder andere het bedrijfsleven, de politiek en het onderwijs. Daarom lanceert Stichting Wereldland Nederland de nationale publiekscampagne ‘De Beste Verkoper van Nederland’. Een campagne waarbij Nederlanders invulling kunnen geven aan dit agendapunt. Zij krijgen vijf weken de tijd om met een filmpje van 1 minuut, Nederland aan elkaar te verkopen. Als partner van ondernemend Nederland ondersteunt Makro dit initiatief van harte.

Het gedachtegoed van de Stichting Wereldland Nederland past bij de koers van Makro, daarom is een samenwerking met de stichting een logische stap. Makro ondersteunt de nationale publiekscampagne door bijvoorbeeld in de eerstvolgende makroXtra, een brochure die naar klanten van Makro wordt gestuurd, aandacht te besteden aan Wereldland Nederland via een uitgebreid artikel. Makro ondersteunt graag actieve ondernemers die durven te innoveren en positief zijn ten opzichte van de toekomst. Om ondernemers te helpen het optimale uit hun onderneming te halen is Makro altijd op zoek naar mogelijke samenwerkingen. Naast deze nieuwe samenwerking met Stichting Wereldland Nederland zijn er eerder al partnerships gesloten met onder andere Platform Zelfstandig Ondernemers en Qredits. Ook was Makro aanwezig op de Dag van de Zelfstandige en bij de Week van de Ondernemer.

Als partner van ondernemend Nederland is Makro uitermate benieuwd naar Wereldland Nederland vanuit het ondernemersoog. Hoe kijken Nederlandse ondernemers naar hun land; welk verhaal hebben zij te vertellen over ons land en hoe zouden zij ons land verkopen? Makro vindt Nederland met recht een ‘wereldland’ en draagt met deze nieuwe samenwerking vertrouwen en optimisme uit ten opzichte van haar klanten, de Nederlandse ondernemers.

payoff-522px

wereldan

Over Stichting Wereldland Nederland

Meer dan de helft van de Nederlanders is ontevreden over ons land. We beoordelen onze persoonlijke situatie erg goed, maar het maatschappelijke, economische en politieke klimaat geven we een dikke onvoldoende. Maar het gaat helemaal niet zo slecht! Tijd voor wat meer optimisme vindt stichting Wereldland Nederland. Een nieuwe stichting, in het leven geroepen om Nederlanders weer wat positiever over hun eigen land te laten nadenken. Nederland is niet voor niets
            een handelsnatie, verkopen zit in ons bloed. Daarom start op 14 mei het eerste initiatief: de zoektocht naar ‘De Beste Verkoper van Nederland’. Op www.debesteverkopervan.nl krijgt iedereen 1 minuut de tijd om Nederland te verkopen aan de rest van alle Nederlanders. Wat vinden Nederlanders zo mooi, goed of bijzonder aan hun eigen land? De verkoopverhalen worden door een vakkundige jury beoordeeld waarbij halverwege juni bekend wordt gemaakt wie ‘De Beste Verkoper van Nederland’ is. Als partner van Wereldland Nederland steunen wij dit mooie initiatief. Meer weten? Kijk op www.wereldlandnederland.nl en www.debesteverkopervan.nl.