Makro in top 3 van Winning Workplaces in Nederland

Ook het nieuwe hoofdkantoor laat vernieuwing van Makro zien

Amsterdam 7 november 2013 - Makro Nederland behoort tot een van drie Winning Workplaces van Nederland. Uit meer dan 20 inzendingen heeft de jury van de Winning Workplace Award Makro geselecteerd bij de beste drie. De laatste jaren staan bij Makro in het teken van vernieuwing. Makro heeft door de nominatie van de award onderstreept dat op alle fronten wordt vernieuw, ook in de integrale aanpak van het hoofdkantoor.

Makro transformeert van een groothandel naar een partner voor ondernemend Nederland en helpt ondernemers succesvoller te ondernemen. Makro verandert naar een groothandel die tegenwoordig naast producten, ook diensten biedt en kennis deelt.

winning-workplace-1
winning-workplace-2-2
De verhuizing van het hoofdkantoor van Diemen naar Amsterdam staat ook symbool voor onze vernieuwing. In het nieuwe hoofdkantoor, bedrijvencomplex Zuidpark, is het nieuwe denken tot uiting gebracht: flexibel, open en transparant. Afdelingen zijn in tegenstelling tot in het verleden met elkaar verbonden met een transparante inrichting waardoor collega’s elkaar ontmoeten en er geen ruimtelijke barrière meer bestaat. Het bedrijvencomplex Zuidpark heeft een uniek groen dak. Het groene Urban Farming dak is een plek waar medewerkers hun eigen gewassen op het dak verbouwen en oogsten, maar ook lunchen en vergaderen is mogelijk.

Daarnaast bevat het gebouw al bij binnenkomst de sfeer van handel. Een groothandel in vernieuwing. Voor medewerkers en bezoekers zijn er 3 soorten werkcafes met een eigen karakter. Op de begane grond is een take away cafe te vinden, op de eerste etage een broodhuis en op de tweede etage tapas/saladebar. In de werkcafes kan men gedurende de dag lunchen, vergaderen en werken met collega’s en leveranciers. Tevens staat in de
entreehal de gouden Makro-kar. Deze staat voor tevreden klanten die alles kunnen inkopen wat zij nodig hebben voor hun onderneming: food, nonfoodproducten, diensten en kennis.

In totaal hebben 23 organisaties zich ingeschreven om kans te maken op de Winning Workplace Award 2013. Makro en haar Winning Workplace Award-concurrenten werden door de jury beoordeeld op vele criteria zoals o.a. het gebouw, de werkplek, locatie, omgeving, partnerships, HR, cultuur etc. Makro Nederland behoorde samen met Eneco en Essent tot de top 3 finalisten. Uiteindelijk is Essent door een onafhankelijke en professionele jury gekozen tot uiteindelijke winnaar.

Over Makro in Nederland

Professionele klanten die zijn ingeschreven bij de Kamer van Koophandel – zoals ondernemers, zzp’ers, vertegenwoordigers van verenigingen en stichtingen – vinden bij Makro een compleet food- en non-foodassortiment van meer dan 60.000 kwaliteitsproducten onder één dak. Daarnaast biedt Makro diensten (zoals bezorging en klantbezoeken) en trainingen aan voor ondernemers om hen te helpen het maximale uit hun onderneming te kunnen halen. Makro vernieuwt: van zelfbedieningsgroothandel naar een maatschappelijk betrokken partner voor ondernemend Nederland. Bij Makro Nederland (17 vestigingen, bezorgdiensten en online-verkoop) werken ongeveer 5.000 mensen. Het bedrijf is onderdeel van Metro Cash & Carry International.