Makro introduceert ludieke Kamelenactie in alle vestigingen

Makro viert 45-jarig bestaan o.a. met de klant en zijn kameel

makro-45-jaar-2 Amsterdam, 4 oktober 2013Op Werelddierendag organiseerde Makro vanwege haar 45-jarig bestaan een spraakmakende actie. De eerste klant per vestiging die met een levende kameel naar Makro kwam, kreeg een cheque t.w.v. €1000,-. Juist omdat het Dierendag was heeft Makro alle kamelen in de watten gelegd met ruime hoeveelheiden vers fruit, groenten en water.

In de 45 dagen tot de 45-jarige verjaardag op 31 oktober a.s. organiseert Makro een aantal spraakmakende acties en evenementen waaronder deze Kamelenactie. Deze activiteit is bedacht om Dierendag samen met de klant en samenleving te vieren en tevens om de veelzijdigheid die Makro haar klanten biedt voor het voetlicht te brengen. Makro heeft namelijk wel 20 assortimenten onder 1 dak, waaronder bijvoorbeeld ook dierenvoeding. De keus is gevallen op de kameel omdat deze staat, als ‘schip van de woestijn’, voor groots, sterk en ondersteunend. Dat is precies wat Makro wil zijn voor ondernemers in Nederland.

Alle 17 vestigingen zijn bezocht door klanten en hun kameel; bij sommige vestigingen zelfs meer dan één. Iedere kameel kreeg uiteraard de grootste mogelijke traktatie en zorg. Al in de zeer vroege ochtend arriveerden de eerste kamelen en hun baasjes bij Makro. Zo waren de winnaars o.a. vertegenwoordigers en ondernemers van:

• Dierenpark De Paaij uit Beesd, een klant van Makro Vianen. Zij besteedden het bedrag aan de dieren in hun park.
  • De Korenschoof, zorgboerderij voor kinderen en jeugdigen met een beperking uit Haarle. Hun Kameel Simba kreeg alle zorg en een extra goed ontbijt. De € 1000,- kunnen zij zeer goed gebruiken. Als extraatje kregen alle 70 kinderen een feestelijke maaltijd van Makro Hengelo aangeboden t.g.v. Makro’s 45e verjaardag in Nederland.
  • Zorg- en trainingsbedrijf United Souls uit Lunteren was met hun kameel in het holst van de nacht de allereerste bij Makro Duiven. Ook bij hen is de waardecheque goed besteed.
  • Bij vrijwel alle andere Makro-vestigingen zijn ondernemers en hun kameel met open armen ontvangen en getrakteerd op koffie en de waardecheque. En de kameel werd getrakteerd op lekker eten en drinken.

Over Makro 45 jaar

In de Makro-vestigingen vinden gedurende 45 dagen acties en evenementen plaats die 45 jaar ervaring onderstrepen. Daarnaast toont de groothandel de samenleving haar maatschappelijke verbondenheid. Via het Twitteraccount @makropers blijft u op de hoogte van de verschillende initiatieven tijdens de viering van Makro 45 jaar.

Over Makro in Nederland

Professionele klanten die zijn ingeschreven bij de Kamer van Koophandel – zoals ondernemers, zzp’ers, vertegenwoordigers van verenigingen en stichtingen – vinden bij Makro een compleet food- en non-foodassortiment van meer dan 60.000 kwaliteitsproducten onder één dak. Daarnaast biedt Makro diensten (zoals bezorging en klantbezoeken) en trainingen aan voor ondernemers om hen te helpen het maximale uit hun onderneming te kunnen halen. Makro vernieuwt: van zelfbedieningsgroothandel naar een maatschappelijk betrokken partner voor ondernemend Nederland. Bij Makro Nederland (17 vestigingen, bezorgdiensten en online-verkoop) werken ongeveer 5.000 mensen. Het bedrijf is onderdeel van Metro Cash & Carry International.