Nog geen Makro-pas?

Word Makro-pashouder

Makro Kerstpakketten start nu al met inpakken voor de kerst

Ondanks crisis blijven kerstpakketten populair

Duiven, 27 september 2013Makro begint weer met zijn kerstpakkettenproductie. In de inpakcentrale in Duiven worden van nu tot eind december zo’n 1,4 miljoen kerstpakketten ingepakt. Dat is evenveel als vorig jaar, en daarmee een teken dat kerstpakketten ondanks de crisis populair blijven.
telegraaf-270913-makro-kerstpakketten

Voor vragen kunt u terecht bij


Metro Cash & Carry Nederland B.V.
Spaklerweg 50-52
1114 AE Amsterdam-Duivendrecht
Telefoon: 020 - 39 80 200 

Perscentrum

Persberichten 2014
    Persberichten 2013
      Persberichten 2012
        Persberichten 2011
          Persberichten 2010

          Juist in crisistijd investeren in relaties en medewerkers

          “Ondernemers willen juist in deze tijd investeren in hun relaties en medewerkers”, meent Ronald Gravendijk, directeur van Makro Kerstpakketten. “Vanaf ons oprichtingsjaar 1968 stellen we kerstpakketten samen voor onze klanten”, aldus Gravendijk. “Door die 45-jarige ervaring weten wij als geen ander wat zowel de gever als de ontvanger, juist nu, wenst. Vooral in deze tijd is het belangrijk dat ondernemers aandacht blijven schenken aan hun relaties en medewerkers.”

              kerstpakket-2013-van-makro

              Feestelijk kleurgebruik, maar ook terug naar de basis

              Ook in de kerstpakkettentrends ziet Makro een tegenbeweging tegen de economisch lastige tijden. Zo is kleur één van de belangrijkste trends van 2013. “Er is enorm behoefte aan positiviteit”, legt Gravendijk uit. “Die wordt uitgedrukt in feestelijk kleurgebruik. Niet voor niets is ons 
              thema dit jaar ‘Een kleurrijke kerst’.” Een andere trend haakt juist in op de huidige economie: de nadruk in diverse pakketten komt weer als vanouds op levensmiddelen te liggen. Gravendijk: “De tijd van overbodige franje is voorbij. Mensen willen terug naar de basis. Voor onze pakketten betekent dat meer voedingsmiddelen, zoals het kerstpakket oorspronkelijk ook is ontstaan.”

              Niet alleen krijgen, maar ook schenken: opbrengst deels naar goed doel

              Toch hebben verreweg de meeste mensen in Nederland het nog goed. Zeker met kerst willen mensen niet alleen krijgen, maar ook schenken. Daarom heeft Makro net als in 2012 pakketten in haar assortiment waarvan een deel van de opbrengst naar een goed doel gaat. Zo steunt Makro Voedselbanken Nederland, Make-A-Wish, War Child en Oxfam Novib. “De trend naar duurzaamheid is blijvend”, aldus Gravendijk. “In de kerstperiode vinden we het meer dan ooit belangrijk om aan onze medemens te denken. Daarom moeten onze klanten kunnen kiezen voor pakketten waarmee hun medewerkers en relaties tegelijk ook iets aan anderen geven.”

              Over Makro Kerstpakketten

              Met meer dan 25 miljoen kerstpakketten in de afgelopen 45 jaar is Makro Kerstpakketten marktleider op het gebied van kerst- en eindejaarsgeschenken. Met 16 showrooms in de Makro-vestigingen, een account en key-accountteam en een inpakcentrale in Duiven wordt het gehele proces van inkoop, advies, samenstellen, inpakken, opslag tot en met het afleveren en after sales van het kerstpakket door vakspecialisten begeleid. Meer informatie vindt u op: www.makrokerstpakketten.nl.

              Over Makro in Nederland

              Professionele klanten die zijn ingeschreven bij de Kamer van Koophandel – zoals ondernemers, zzp’ers, vertegenwoordigers van verenigingen en stichtingen – vinden bij Makro een compleet food- en non-foodassortiment van meer dan 60.000 kwaliteitsproducten onder één dak. Daarnaast biedt Makro diensten (zoals bezorging en klantbezoeken) en trainingen aan voor ondernemers om hen te helpen het maximale uit hun onderneming te kunnen halen. Makro vernieuwt: van zelfbedieningsgroothandel naar een maatschappelijk betrokken partner voor ondernemend Nederland. Bij Makro Nederland (17 vestigingen, bezorgdiensten en online-verkoop) werken ongeveer 5.000 mensen. Het bedrijf is onderdeel van Metro Cash & Carry International.