Nog geen Makro-pas?

Word Makro-pashouder

Makro Leeuwarden geheel vernieuwd

Makro transformeert naar partner voor ondernemend Friesland

Leeuwarden, 20 september 2013 Makro bestaat dit jaar 45 jaar en transformeert van zelfbedieningsgroothandel naar partner voor ondernemend Nederland. Makro Leeuwarden is de zesde vestiging die volledig vernieuwt. Dit om Friese ondernemers te helpen het maximale uit hun onderneming te halen. Makro Leeuwarden opende vandaag de deuren van haar vernieuwde vestiging.

wethouder-henk-deinum-en-vestigingsmanager-makro-leeuwarden-rene-kempen-toasten-op-de-vernieuwde-vestiging-2

De vernieuwde vestiging werd vandaag officieel geopend door wethouder Henk Deinum (Economische zaken & Ruimtelijke ordening) (links). “De vernieuwing van Makro Leeuwarden betekent een echte vernieuwing in de vestiging, zoals de introductie van onder andere een Kookwereld, een Koffiewereld, een Officewereld en een Wijnwereld. Een andere belangrijke vernieuwing is dat medewerkers meer en meer zullen werken als ‘mini-ondernemers’”, aldus René Kempen, vestigingsmanager Makro Leeuwarden (rechts). In het kader van Burendag, een landelijk initiatief van het Oranje Fonds, nodigde Makro Leeuwarden ook alle 250 bedrijven van het bedrijventerrein De Hemrik uit om vandaag met de vernieuwde vestiging kennis te maken.


Voor vragen kunt u terecht bij


Metro Cash & Carry Nederland B.V.
Spaklerweg 50-52
1114 AE Amsterdam-Duivendrecht
Telefoon: 020 - 39 80 200

Perscentrum

    Persberichten 2014
      Persberichten 2013
        Persberichten 2012
          Persberichten 2011
            Persberichten 2010

            Makro helpt klanten aan klanten

            “Makro wil ondernemend Nederland helpen succesvoller te zijn. Juist in de huidige economie helpen wij klanten graag aan klanten. Daarom hebben we nu landelijk een initiatief uitgerold waarbij we alle Makro-klanten een voordeelcouponboekje aanbieden met veel acties van onze horecaklanten en restaurants. Dit initiatief komt voort uit een landelijke ideeënwedstrijd voor Makro 45 jaar, gewonnen door onze medewerker Johan Nota. Hij legde hiermee de basis voor het initiatief waarmee Makro klanten aan klanten helpt”, aldus vestigingsmanager Kempen.

            Partner van ondernemend Friesland

            Om te kunnen transformeren van zelfbedieningsgroothandel naar partner voor ondernemend Nederland is het van belang dat de vestiging optimaal is ingericht om klanten inspirerende totaaloplossingen te bieden. Kenmerk van de transformatie is dat Makro zijn klanten niet alleen producten, maar ook diensten en trainingen aanbiedt. Zo bezorgt Makro Leeuwarden bij horecaondernemers in Friesland tot in de keuken, bezoeken klantmanagers klanten in hun onderneming en adviseren en delen vakspecialisten hun kennis met klanten. Ook biedt Makro de mogelijkheid om via de webshop alle food- en non-foodproducten in te kopen die klanten nodig hebben op kantoor. Daarnaast kunnen ondernemers via Qredits, partner van Makro, een aanvraag doen voor microkredieten. Ze ontvangen dan ook coaching en hulp bij het maken van hun ondernemingsplan.

            Van medewerker naar mini-ondernemer

            Makro Leeuwarden is al 40 jaar actief in Friesland en daarmee een begrip in de omgeving. Een groothandel voor lokale en regionale ondernemers, verenigingen en stichtingen. Maar ook een betrokken werkgever met een groeiend aantal medewerkers. “Zelf werk ik al 25 jaar bij Makro. Ik vind het belangrijk om maatschappelijk verbonden te zijn met de regio. Zo helpen we de Voedselbank Leeuwarden op structurele basis en heeft een team van onze medewerkers geholpen tijdens NLdoet, de grootste vrijwilligersactie van Nederland. Makro ondersteunt ook daarmee het Oranje Fonds”, vertelt Kempen.

            Over Makro in Nederland

            Professionele klanten die zijn ingeschreven bij de Kamer van Koophandel – zoals ondernemers, zzp’ers, vertegenwoordigers van verenigingen en stichtingen – vinden bij Makro een compleet food- en non-foodassortiment van meer dan 60.000 kwaliteitsproducten onder één dak. Daarnaast biedt Makro diensten (zoals bezorging en klantbezoeken) en trainingen aan voor ondernemers om hen te helpen het maximale uit hun onderneming te kunnen halen. Makro vernieuwt: van zelfbedieningsgroothandel naar een maatschappelijk betrokken partner voor ondernemend Nederland. Bij Makro Nederland (17 vestigingen, bezorgdiensten en online-verkoop) werken ongeveer 5.000 mensen. Het bedrijf is onderdeel van Metro Cash & Carry International.