Makro voor eerste keer partner van de Week van de Ondernemer

MAKRO en Qredits helpen ondernemers met microfinanciering, voorlichting en coaching

Amsterdam, 9 april 2013Groothandel Makro transformeert in een partner voor ondernemend Nederland. Daarom is Makro ook partner geworden van de Week van de Ondernemer. De Week van de Ondernemer staat op donderdag 11 april in het teken van ondernemend financieren.

Prinses Máxima woont in haar hoedanigheid van lid van het Nederlands Comité voor Ondernemerschap en Financiering een rondetafelgesprek bij over alternatieve financieringsvormen voor ondernemers. Makro stimuleert ondernemerschap en heeft daarom een partnership met Qredits dat ondernemers helpt met microfinanciering, voorlichting en coaching. Dit is een onderdeel van de transformatie van producten naar ook dienstverlening en het delen van kennis. Makro is tijdens de Week van de Ondernemer niet alleen aanwezig op de beurs, maar houdt ook een inspirerende lunchsessie ‘Passie voor klanten’. Daarin spreekt algemeen directeur Jean-Pierre Bienfait met andere ondernemers over vernieuwing en passie in klantbenadering.

makroweekvdondernemerv1jpeg

Microkrediet zorgt voor innovatie door ondernemers

Volgens een recente SER-verkenning van de knelpunten in de Nederlandse economie is het voorkomen van kredietschaarste in het midden- en kleinbedrijf een van de belangrijkste aandachtspunten op de korte termijn. Een goed voorbeeld van de makroXtra-diensten is daarom het partnership met Qredits. Qredits helpt ondernemers met microfinanciering. De samenwerking tussen Makro en Qredits past bij de nieuwe manier van denken van Makro. Qredits doet namelijk meer dan alleen het bieden van microfinanciering. Zij delen ook de kennis en bieden de coaching aan die nodig is om de kredieten optimaal in te zetten. Daarnaast helpt Makro ondernemend Nederland met voorlichtingsbijeenkomsten over microfinanciering, een goed ondernemersplan en individuele coaching. Deze bijeenkomsten in de Makro-vestigingen worden gegeven door Qredits. Diverse Makro-ondernemers, onder wie algemeen directeur Jean-Pierre Bienfait, zijn bovendien actief en inzetbaar via Qredits als coach voor ondernemers.

Passie voor klanten. In gesprek met ondernemers.

Makro verzorgt tijdens de Week van de Ondernemer sessies met ondernemers waaronder de sessie ‘Passie voor klanten’. Daarin licht algemeen directeur Jean-Pierre Bienfait toe hoe Makro transformeert in een organisatie van medewerkers naar ‘mini-ondernemers’ om vervolgens in een rondetafelsetting ervaringen uit te wisselen. Makro biedt behalve producten ook diensten en deelt kennis. In dat licht wordt de sessie ‘Passie voor klanten’ afgesloten met een mini-workshop met de titel ‘Je powerpitch in topvorm’, waarin ondernemers de passie voor hun bedrijf leren inzetten om klanten optimaal te benaderen.

Over de Week van de Ondernemer

De Week van de Ondernemer – dit jaar van 8 t/m 11 april – is al jarenlang het grootste ondernemersevent van Nederland. Het evenement besteedt dit jaar extra aandacht aan familiebedrijven en jonge ondernemers. Bovendien vereren prinses Máxima, premier Rutte en de ministers Asscher en Ploumen de Week van de Ondernemer met hun aanwezigheid. Makro is voor het eerst partner van dit belangrijke evenement voor ondernemend Nederland.

Over Makro in Nederland

Professionele klanten die zijn ingeschreven bij de Kamer van Koophandel – zoals ondernemers, zzp’ers, vertegenwoordigers van verenigingen en stichtingen – vinden bij Makro een compleet food- en non-foodassortiment van meer dan 60.000 kwaliteitsproducten onder één dak. Daarnaast biedt Makro diensten (zoals bezorging en klantbezoeken) en trainingen aan voor ondernemers om hen te helpen het maximale uit hun onderneming te kunnen halen. Makro vernieuwt: van zelfbedieningsgroothandel naar een maatschappelijk betrokken partner voor ondernemend Nederland. Bij Makro Nederland (17 vestigingen, bezorgdiensten en online-verkoop) werken 5.000 mensen. Het bedrijf is onderdeel van Metro Cash & Carry International.