Makro Wateringen trotse winnaar van klanttevredenheidsprijs van Makro in Nederland

15 februari 2013 - Makro Wateringen heeft de eerste prijs gewonnen voor klanttevredenheid. Tijdens een grote landelijke bijeenkomst heeft het team Wateringen de gouden Os-kar in ontvangst genomen. Een jaar lang mag Makro Wateringen zich op dit terrein de beste vestiging van Makro noemen.

Gouden Makro-kar: de Os-kar

De vestiging ontving een 'Os-kar', een gouden replica van het kunstwerk dat in het hoofdkantoor van Makro Nederland in Amsterdam staat. Het beeld symboliseert niet alleen de vernieuwingen die Makro doorvoert in haar vestigingen, het staat ook voor de extra diensten die ondernemers tegenwoordig in de 'kar' kunnen leggen. Denk bijvoorbeeld aan workshops op het gebied van koffie, kassa en wijn, adviezen aan ondernemers hoe slim in te kopen of de klantbezoekers die dagelijks de ondernemers bezoeken om hen te helpen succesvoller te ondernemen. Ook krijgen de medewerkers van Makro Wateringen een groot feest aangeboden.

klanttevredenheidsprijs

Wedstrijd

Tijdens deze wedstrijd, die het hele jaar duurt, worden de 17 Makro-vestigingen beoordeeld op verschillende punten op het gebied van klanttevredenheid. Bijvoorbeeld over het contact met de klant en de service die Makro biedt. Ondernemers worden op verschillende momenten in het jaar in een enquête gevraagd hun mening te geven over de vestiging die zij bezoeken. De ondernemers geven daarbij een oordeel over onder andere de deskundigheid van het personeel en de snelheid van de kassa-afhandeling.

Onlangs maakte Erik Schmit, directeur Operatie Makro Nederland, de winnaar bekend. "Deze vestiging onderscheidt zich door de persoonlijke aandacht voor onze klanten. De sfeer en samenhorigheid maakt dat klanten graag naar Wateringen terugkomen".

Dat haar vestiging zo goed beoordeeld wordt door de ondernemers, komt volgens vestigingsmanager Linda Kwanten door de fantastische inzet van haar medewerkers. "Zij zijn de verdiende winnaars!". Dat Makro Wateringen de overwinning samen met de klanten gaat vieren, staat vast. "Wat we precies gaan doen, weet ik nu nog niet. Maar dat het gezellig wordt, dat weet ik zeker!", aldus de trotse Kwanten.