Medewerkers Makro aan de slag als vrijwilliger tijdens NLdoet 2013

16 maart 2013 - Tijdens NLdoet 2013, de grootste vrijwilligersactie in Nederland, kwamen honderden medewerkers van Makro in actie. Zij boden hulp aan tal van maatschappelijke organisaties zoals zorginstellingen en sportclubs, om zich op deze manier in te spannen voor de gemeenschap.

Fotobijschrift: Makro-medewerker helpt als vrijwilliger tijdens NLdoet

Makro medewerker helpt als vrijwilliger tijdens NLdoet

In de afgelopen maanden riep Makro haar medewerkers op vrijwilligerswerk te doen in het kader van NLdoet, een initiatief van het Oranje Fonds om maatschappelijke organisaties te verbinden aan mensen die voor hen in actie willen komen. Als gevolg van de oproep vormde zich bij elke vestiging een team van enthousiaste collega’s, klaar om de handen uit de mouwen te steken.

"Het is overweldigend om te zien hoeveel van onze medewerkers zich hebben ingezet als vrijwilliger en tijdens NLdoet vanuit maatschappelijke betrokkenheid de lokale organisaties ondersteunden", aldus algemeen directeur Makro, Jean-Pierre Bienfait.

De landelijke directie van Makro Nederland, waaronder Jean-Pierre Bienfait, kwam zelf ook in actie. Zo werd de bewoners van verzorgingstehuis 'De Luwte' in Amstelveen een onvergetelijke dag bezorgd. Een team van medewerkers van Makro, onder wie algemeen directeur Bienfait, hielp bewoners oudhollandse spelletjes te doen of te genieten van zelfgebakken pannenkoeken. Na afloop bespraken vrijwilligers en bewoners onder het genot van een kop koffie deze bijzonder geslaagde dag. Ook de aanwezigheid van Jacqueline Koops, wethouder in Amstelveen, werd door de bewoners erg op prijs gesteld.

Als officiële partner van het Oranje Fonds bood Makro naast haar talloze vrijwilligers nog meer, zoals de zogenaamde 'klusvouchers' waarmee organisaties met ruime korting eten konden kopen voor de vrijwilligers. Makro is er namelijk niet alleen voor ondernemers, maar ook voor verenigingen en instellingen. Juist voor deze klanten heeft Makro tijdens NLdoet extra aandacht.