Nog geen Makro-pas?

Word Makro-pashouder

Ondernemer centraal tijdens viering Makro 45 jaar

45 jaar ervaring als bewijs voor partner voor ondernemend Nederland

makro-45-jaar-2 16 september 2013 - Morgen start Makro haar 45-jarig jubileum. Met spraakmakende acties en evenementen viert de groothandel gedurende 45 dagen dit jubileum met ondernemers en de samenleving. De slotdag is 31 oktober, de openingsdatum van de eerste Makro in Nederland in 1968 te Amsterdam.

De feestelijke activiteiten symboliseren hoe Makro door 45 jaar ervaring iedere ondernemer op elk moment in zijn carrière bijstaat. De groothandel introduceerde 45 jaar geleden een nieuwe distributievorm, waarbij levensmiddelen en niet-levensmiddelen onder één dak werden gepresenteerd. Flexibel inspelen op de veranderende wensen van klanten, bracht Makro daarna tot haar huidige positie: partner voor ondernemend Nederland.

Door de vernieuwing in haar formule is Makro een echte partner voor ondernemend Nederland geworden. Voor klanten is de groothandel een totale dienstverlener en kennisdeler. Zo bezoeken klantmanagers horecaondernemers, geven Makro-specialisten workshops, bezorgen medewerkers tegenwoordig door heel Nederland en kunnen alle bestellingen voor kantoor ook via internet worden verricht. “Wij hebben na 45 jaar een bijzondere positie bij onze klanten bereikt. Wij bieden hen meer efficiëntie, kwaliteit en gemak. Wij vieren ons 45-jarig bestaan graag samen met onze klanten. We delen met hen een aantal inspirerende momenten, maar tegelijkertijd laten wij ook de samenleving de komende periode zien waar we voor staan”, aldus algemeen directeur Charles Kay.

Terugblik en vooruitblik

Makro kent een unieke geschiedenis in Nederland. Dankzij het inzicht van ondernemer J.M. Fentener van Vlissingen stond de eerste Makro-directeur J.W. Jeurgens in 1968 voor de uitdaging om in 10 maanden de eerste Makro in Nederland te bouwen. Op 31 oktober dat jaar opende in Amsterdam de eerste Makro-vestiging voor haar klanten. Dit was de start van een nieuwe distributievorm: een zelfbedieningsgroothandel met levensmiddelen en niet-levensmiddelen onder één dak. Door de bouw van nieuwe vestigingen werd Makro snel een begrip in Nederland. Kern bij de groei is dat onderneming en personeel altijd snel en flexibel in staat zijn om in te spelen op veranderende wensen van de klant.

Over Makro in Nederland

Professionele klanten die zijn ingeschreven bij de Kamer van Koophandel – zoals ondernemers, zzp’ers, vertegenwoordigers van verenigingen en stichtingen – vinden bij Makro een compleet food- en non-foodassortiment van meer dan 60.000 kwaliteitsproducten onder één dak. Daarnaast biedt Makro diensten (zoals bezorging en klantbezoeken) en trainingen aan voor ondernemers om hen te helpen het maximale uit hun onderneming te kunnen halen. Makro vernieuwt: van zelfbedieningsgroothandel naar een maatschappelijk betrokken partner voor ondernemend Nederland. Bij Makro Nederland (17 vestigingen, bezorgdiensten en online-verkoop) werken ongeveer 5.000 mensen. Het bedrijf is onderdeel van Metro Cash & Carry International.

Voor vragen kunt u terecht bij


Metro Cash & Carry Nederland B.V.
Spaklerweg 50-52
1114 AE Amsterdam-Duivendrecht
Telefoon: 020 - 39 80 200 

Perscentrum

Persberichten 2014
    Persberichten 2013
      Persberichten 2012
        Persberichten 2011
          Persberichten 2010