René Froger en Jonnie Boer doen gratis inkopen voor Voedselbanken Nederland

Makro viert 45-jarig bestaan met donatie van de waarde van hun inkopen

29 oktober 2013 - De actie in Makro Amsterdam trok de aandacht van veel verbaasde klanten. René Froger, ambassadeur van Voedselbanken Nederland, en Jonnie Boer, topkok en eigenaar van het Zwolse sterrenrestaurant De Librije, werden uitgedaagd om in 4,5 minuut zo veel mogelijk producten op hun kar te laden. De zanger en de topkok vlogen daarom met hun Makro-kar door de groothandel, shoppend in het brede assortiment van Makro. Uit elk van de meer dan 20 assortimentsgroepen mochten ze een artikel kiezen en het moest allemaal op de kar passen. Het bedrag dat ze bij de kassa afrekenden, schonk Makro vervolgens aan Voedselbanken Nederland. Op de kassabon prijkte uiteindelijk een bedrag van 15.000 euro.
makro-45-jaar-2
"Voedselbanken Nederland levert een waardevolle bijdrage aan de samenleving. We dragen de organisatie daarom een warm hart toe. Met donaties, acties en landelijke voedselbelevering, het hele jaar door, voelt Makro als foodleverancier zich nauw verbonden met Voedselbanken Nederland. Met deze actie willen we hun goede werk nog eens extra in het zonnetje zetten", aldus Charles Kay, algemeen directeur van Makro Nederland.

"De Voedselbanken hebben een niet te onderschatten rol in onze samenleving", aldus René Froger, ambassadeur van Voedselbanken Nederland. "In deze tijden van crisis helaas meer dan ooit. Daarom zijn we blij dat Makro nog eens de aandacht vestigt op de pure noodzaak van ons bestaan."

De Makro-run van Froger en Boer stond in het teken van het 45-jarig bestaan van Makro in Nederland. Tot aan de oprichtingsdag van 31 oktober viert Makro zijn jubileum 45 dagen lang met zijn klanten en de Nederlandse samenleving. Dat gebeurt met spraakmakende acties waarmee Makro bewijst hoe veelzijdig het is als partner en maatschappelijk partner voor ondernemend Nederland. Makro laat daarbij niet alleen zijn veelzijdigheid aan producten, diensten en oplossingen zien, maar ook hoe Makro midden in de samenleving staat.

rene-froger-jonnie-boer-voedselbank
            rene-froger-jonnie-boer-voedselbank-met-cheque

Over Makro 45 jaar

In de Makro-vestigingen vinden gedurende 45 dagen acties en evenementen plaats die 45 jaar ervaring onderstrepen. Daarnaast toont de groothandel de samenleving haar maatschappelijke verbondenheid. Via het Twitteraccount @makropers blijft u op de hoogte van de verschillende initiatieven tijdens de viering van Makro 45 jaar.

Over Makro in Nederland

Professionele klanten die zijn ingeschreven bij de Kamer van Koophandel – zoals ondernemers, zzp’ers, vertegenwoordigers van verenigingen en stichtingen – vinden bij Makro een compleet food- en non-foodassortiment van meer dan 60.000 kwaliteitsproducten onder één dak. Daarnaast biedt Makro diensten (zoals bezorging en klantbezoeken) en trainingen aan voor ondernemers om hen te helpen het maximale uit hun onderneming te kunnen halen. Makro vernieuwt: van zelfbedieningsgroothandel naar een maatschappelijk betrokken partner voor ondernemend Nederland. Bij Makro Nederland (17 vestigingen, bezorgdiensten en online-verkoop) werken ongeveer 5.000 mensen. Het bedrijf is onderdeel van Metro Cash & Carry International.