Vliegen voor de klant

Makro bezorgt bestellingen voor ondernemingen en verenigingen per helikopter

Amsterdam, 25 oktober 2013Een bestelling die letterlijk uit de lucht komt vallen, zo snel wordt hij bezorgd. Dat maken drie klanten van Makro vandaag mee; hun bestelling wordt vandaag per helikopter bij hun vereniging of onderneming bezorgd. Met de vliegensvlugge bezorgactie wil Makro laten zien dat het met 45 jaar ervaring in ondernemen de toonaangevende partner van ondernemingen en verenigingen in Nederland is en bovendien volop aan het vernieuwen is. Onder andere met producten, diensten en oplossingen waaronder de bezorgdienst die tot in de keuken bezorgt.

De gelukkige klanten van Makro die hun inkopen vandaag per helikopter krijgen bezorgd, zijn drie ondernemingen en verenigingen die een actie hebben gewonnen. Voor hen vliegt de bezorgdienst van Makro deze keer extra snel. Een lid van de onderneming of vereniging mag bovendien in de helikopter mee om een luchtfoto van bijv. het verenigingscomplex te maken.

"We vliegen altijd voor onze klanten, maar vandaag doen we dat letterlijk", zegt Charles Kay, algemeen directeur van Makro Nederland. "Zo willen we laten zien dat de klant voor ons echt centraal staat. Bijvoorbeeld doordat we hem met onze bezorgdienst ontzorgen. We bezorgen de inkopen tot in de keuken. Makro is er voor ondernemers, ook clubs en verenigingen dragen we een warm hart toe. We staan immers midden in de Nederlandse samenleving."

Makro bestaat dit jaar in Nederland 45 jaar. Tot aan de oprichtingsdag van 31 oktober viert Makro dat 45 dagen lang met zijn klanten en de Nederlandse samenleving. Dat gebeurt onder meer met spraakmakende acties waarmee Makro bewijst hoe veelzijdig het is als de partner van ondernemend Nederland. Makro laat daarbij niet alleen de veelzijdigheid aan producten, diensten en oplossingen zien, maar ook dat klanten hun producten kunnen verkrijgen

$name
            Makro overhandigt aan vertegenwoordiger van voetbalvereniging S.V. Loosdrecht de bezorging voor de vereniging per helikopter
            $name
            Makro-klant Jeroen van Straten van VS Catering heeft prijs gewonnen om met helikopter zijn bedrijf vanuit de lucht te zien.
            $name
            Makro (L) overhandigt aan Paul Wesel (R), directeur van Golfclub Landgoed Bergvliet te Oosterhout de bezorging per helikopter.
            makro-45-jaar-2

Over Makro 45 jaar

In de Makro-vestigingen vinden gedurende 45 dagen acties en evenementen plaats die 45 jaar ervaring onderstrepen. Daarnaast toont de groothandel de samenleving haar maatschappelijke verbondenheid. Via het Twitteraccount @makropers blijft u op de hoogte van de verschillende initiatieven tijdens de viering van Makro 45 jaar.

Over Makro in Nederland

Professionele klanten die zijn ingeschreven bij de Kamer van Koophandel – zoals ondernemers, zzp’ers, vertegenwoordigers van verenigingen en stichtingen – vinden bij Makro een compleet food- en non-foodassortiment van meer dan 60.000 kwaliteitsproducten onder één dak. Daarnaast biedt Makro diensten (zoals bezorging en klantbezoeken) en trainingen aan voor ondernemers om hen te helpen het maximale uit hun onderneming te kunnen halen. Makro vernieuwt: van zelfbedieningsgroothandel naar een maatschappelijk betrokken partner voor ondernemend Nederland. Bij Makro Nederland (17 vestigingen, bezorgdiensten en online-verkoop) werken ongeveer 5.000 mensen. Het bedrijf is onderdeel van Metro Cash & Carry International.