Directiewijziging Makro Nederland per 1 juni 2014

Amsterdam, 30 mei 2014 – Per 1 juni treedt Kef van Helbergen aan als Managing Director van Makro Nederland. Van Helbergen combineert deze positie met de nieuwe rol van Regional Operating Officer Benelux waardoor Nederland en België onder zijn verantwoordelijkheid vallen. Van Helbergen blijft in deze functies rapporteren aan Eddy Vanhille, Chief Operating Officer van Metro Cash & Carry.

Van Helbergen, van Nederlandse nationaliteit, heeft sinds 1995 verschillende functies bekleed bij Metro Group; in onder andere Indonesië, China, Polen en Duitsland. Voor zijn functie als Regional Operating Officer was hij Head of Corporate Executive Development, daarvoor was hij Managing Director van Real, ook onderdeel van Metro Group, in Polen.

De huidige CEO van Makro Nederland Charles Kay keert per 1 juni, op eigen verzoek, terug naar zijn voormalige positie als Managing Director van Metro Cash & Carry Denemarken. ”Wij bedanken Charles Kay voor zijn waardevolle bijdrage en inzet voor Makro Nederland in het afgelopen jaar en wensen hem veel succes in zijn nieuwe positie in Denemarken”, aldus Eddy Vanhille.

Over Makro in Nederland

Professionele klanten die zijn ingeschreven bij de Kamer van Koophandel – zoals ondernemers, zzp’ers, vertegenwoordigers van verenigingen en stichtingen – vinden bij Makro een compleet food- en non-foodassortiment van meer dan 60.000 kwaliteitsproducten onder één dak. Daarnaast biedt Makro diensten (zoals bezorging en klantbezoeken) en trainingen aan voor ondernemers om hen te helpen het maximale uit hun onderneming te kunnen halen. Makro vernieuwt: van zelfbedieningsgroothandel naar partner voor ondernemend Nederland. Bij Makro Nederland (17 vestigingen, bezorgdienst en een webshop) werken 4.000 mensen. Het bedrijf is onderdeel van Metro Cash & Carry International. Voor meer informatie: www.makro.nl.