Nog geen Makro-pas?

Word Makro-pashouder

Hoe kies je de juiste oester?

Makro en Oestercompagnie ontwikkelen nieuw oesterconcept

Amsterdam, 1 september 2014 - De afgelopen jaren heeft de oester een opmars gemaakt in Nederland. Maar, wat weten wij eigenlijk van oesters? Niet zoveel, merkt Makro op haar visafdeling waar zij dagelijks een vers aanbod biedt van 115 soorten verse vis. Ook Oestercompagnie kan dat beamen. Zij ervaart op de vele feesten en partijen waar zij oesters serveert, dat er nog een hoop te leren valt. Om de keuze voor de juiste oester te vergemakkelijken, ontwikkelden Makro en de Oestercompagnie daarom een nieuw oesterconcept: PUUROESTERS®.

Met het nieuwe oesterconcept hopen Makro en de Oestercompagnie ook de kennis van klanten over bijvoorbeeld de positieve gezondheidsvoordelen van oesters, te vergroten. Zo weten weinig mensen dat oesters een hoog zink- en magnesiumgehalte bevatten, rijk zijn aan vitamine B12, B3, D en weinig calorieën bevatten. 

Drie vragen

Er zijn drie vragen die gesteld kunnen worden aan klanten. Wil je een zoete of een ziltige oester? Wil je een grote of een kleine oester? En, in welke prijsklasse wil je de oester? Om deze vragen te beantwoorden is er een speciale waaier ontwikkeld, die de consument kan helpen een keuze te maken. 

Hoe-kies-je-de-juiste-oester

De oesters staan van zoet naar ziltig afgebeeld en van klein naar groot. Ook geeft de waaier per smaak uitleg hoe deze tot stand is gekomen.

Een kwestie van kleur en smaak

Oestercompagnie selecteerde voor het concept oesterkwekers uit Zeeland, Bretagne, Marrenes d’Oléron en de westkust van Ierland. “Iedere oester heeft een eigen smaak en structuur. De smaak en structuur worden beïnvloed door verschillen in zeewater, voeding, bodem en temperatuur. Om klanten gemak te bieden bij hun keuze, zijn de smaak en structuur binnen het oesterconcept kort en bondig gelabeld, zoals: “Stoer & Robuust of Ziltig & Verfijnd”. Ook heeft iedere smaak een eigen kleur en staat er op elke verpakking een eetmoment en wijntip”, vertelt Juliëtte de Wilde van de Oestercompagnie. Natuurlijk krijgen klanten ook persoonlijk advies van Makro visexperts over de aankoop van de juiste oester.

PUUROESTERS® is te koop bij alle Nederlandse vestigingen van Makro.

Oestercompagnie

Over Oestercompagnie

Oestercompagnie is specialist op het gebied van oesters. Ze is te vinden op party´s in Nederland en België en op internationale kunstbeurzen. Vanuit een passie voor oesters is Oestercompagnie dertien jaar geleden opgericht door ondernemersduo Matijn Wijn, (oesterman in hart en nieren) en Juliëtte de Wilde (creatief concept ontwikkelaar). Ze hebben honderden, zo niet duizenden mensen oesters leren eten. In al die jaren zijn ze trouw gebleven aan hun missie: “Oesters is wat wij doen, alles oesters”. Oestercompagnie heeft een aantal concepten en producten bedacht waaronder: mobiele Oestermannen & -girls, de Oestercroquet en Charlie’s Oester Angels.

Over Makro Nederland

Professionele klanten die zijn ingeschreven bij de Kamer van Koophandel – zoals ondernemers, zzp’ers, vertegenwoordigers van verenigingen en stichtingen – vinden bij Makro een compleet food- en non-foodassortiment van meer dan 60.000 kwaliteitsproducten onder één dak. Daarnaast biedt Makro diensten (zoals bezorging en klantbezoeken) en trainingen aan voor ondernemers om hen te helpen het maximale uit hun onderneming te kunnen halen. Makro vernieuwt: van zelfbedieningsgroothandel naar een maatschappelijk betrokken partner voor ondernemend Nederland. Bij Makro Nederland (17 vestigingen, bezorgdiensten en online-verkoop) werken 4.100 mensen. Het bedrijf is onderdeel van Metro Cash & Carry International.