Nog geen Makro-pas?

Word Makro-pashouder

Makro Kerstpakketten lanceert nieuwe website

Duiven, 11 september 2014 – Om klanten nog beter te kunnen helpen bij de aankoop van kerstpakketten lanceert Makro Kerstpakketten een nieuwe website. Klanten kunnen op de nieuwe website eenvoudig een afspraak maken en direct offertes opvragen. Ook kunnen zij nog gemakkelijker zoeken naar het gewenste kerstpakket en pakketten vergelijken. Door voortdurend te innoveren speelt Makro in op de veranderende wens van de klant rond de aankoop van kerstpakketten. Ook online ambieert Makro Kerstpakketten marktleiderschap.

Fasering in kerstpakkettenverkoop

De verkoop van kerstpakketten bevindt zich iedere maand in een andere fase. Op de nieuwe website van Makro Kerstpakketten wordt rekening gehouden met deze fasering. In de oriëntatiefase staat bijvoorbeeld het maken van een afspraak in de showroom centraal op de website. In de aankoopfase focust de website juist meer op het tonen en vergelijken van de pakketten. Met name in de aankoopmaanden september en oktober ligt er nog een grote kans voor de online verkoop. In november en december verwacht Makro naast online verkoop ook veel bezoek van ondernemers aan de fysieke vestigingen, voor de aankoop van kerstpakketten. Ronald Gravendijk, directeur Kerstpakketten: "Al meer dan 45 jaar verzorgt Makro Kerstpakketten ruim 1,4 miljoen pakketten per jaar; voor ondernemers en instellingen in binnen- en buitenland. Het is hierbij van groot belang dat we klanten op het juiste moment van de juiste informatie voorzien. Onze vernieuwde website helpt hier goed bij."

Klantonderzoek basis nieuwe website

Om de website van de juiste vernieuwingen te kunnen voorzien, deed Makro onderzoek naar de behoeften van huidige klanten. Met de uitkomsten van dit onderzoek als basis ontwikkelde Makro Kerstpakketten in samenwerking met e-commerce bureau de Nieuwe Zaak, een nieuwe website. "Onze nieuwe website heeft een stevige basis en bevat alle ingrediënten om de online-verkopen ook dit jaar flink te laten stijgen", aldus Gravendijk.

De klant centraal

Bij Makro Kerstpakketten staat de klant centraal en dat is ook online terug te zien. Het maken van afspraken en het aanvragen van offertes is volledig geïntegreerd en zo kan iedere klantaanvraag per direct worden behandeld. Daarnaast is de vormgeving aangepast en is er veel aandacht besteed aan de gebruiksvriendelijkheid en de diverse zoek- en vergelijkingsfuncties. Als marktleider volgt Makro Kerstpakketten de trends en ontwikkelingen in de (online) markt op de voet. Op de nieuwe website deelt Makro deze kennis ook met haar klanten. En, met haar online assortiment speelt Makro in op actuele marktvragen, zoals het aanbieden van kerstpakketten met Fairtrade producten of het steunen van een goed doel met het kerstpakket.

Over Makro Kerstpakketten

Met meer dan 25 miljoen kerstpakketten in de afgelopen 46 jaar is Makro Kerstpakketten marktleider op het gebied van kerst- en eindejaarsgeschenken. Met 16 showrooms in de Makro-vestigingen, een account en key-accountteam en een inpakcentrale in Duiven wordt het gehele proces van inkoop, advies, samenstellen, inpakken, opslag tot en met het afleveren en after sales van het kerstpakket door vakspecialisten begeleid. Meer informatie vindt u op: www.makrokerstpakketten.nl

Over Makro Nederland

Professionele klanten die zijn ingeschreven bij de Kamer van Koophandel – zoals ondernemers, zzp’ers, vertegenwoordigers van verenigingen en stichtingen – vinden bij Makro een compleet food- en non-foodassortiment van meer dan 60.000 kwaliteitsproducten onder één dak. Daarnaast biedt Makro diensten (zoals bezorging en klantbezoeken) en trainingen aan voor ondernemers om hen te helpen het maximale uit hun onderneming te kunnen halen. Makro vernieuwt: van zelfbedieningsgroothandel naar een maatschappelijk betrokken partner voor ondernemend Nederland. Bij Makro Nederland (17 vestigingen, bezorgdiensten en online-verkoop) werken 5.000 mensen. Het bedrijf is onderdeel van Metro Cash & Carry International.