Makro koopt eerste vaatje Hollandse Nieuwe

Opbrengst naar Stichting Bio kinderrevalidatie

Amsterdam, 12 juni 2014 – Het eerste vaatje Hollandse Nieuwe is vandaag op de Scheveningse visafslag voor €56.500 euro geveild aan Makro Nederland. De opbrengst gaat dit jaar naar de Stichting Bio kinderrevalidatie.

Het eerste vaatje dat Makro vandaag heeft gekocht zal worden overhandigd aan horecaondernemer Laurent Schandrin. Schandrin is eigenaar van Het Heerenlogement in Beusichem en opende vorige week tevens een nieuw restaurant op de Coolsingel in Rotterdam, genaamd Donner.

Seizoensvis

“Dagelijks worden zeventien Makro-vestigingen door heel Nederland bevoorraad met 90 verschillende soorten verse vis. Aan- en verkoop van vis op het juiste moment in het seizoen speelt hierbij een belangrijke rol, om de kwaliteit van de vis te waarborgen. Om deze reden past deelname aan de veiling voor het eerste haring vaatje goed binnen het beleid en de uitstraling van Makro”, aldus Ronald van den Burg, Head of Buying Fresh & Ultrafresh bij Makro Nederland.

Duurzame haring

Dat alle haring voldoet aan het keurmerk duurzame visserij, is voor Makro van groot belang. Makro stimuleert het ontwikkelen van programma’s van duurzame visserij en is daarom aangesloten bij het initiatief duurzame handel (IDH). Bovendien is Makro MSC-gecertificeerd (Marine Stewardship Council).

Over Makro Nederland

Professionele klanten die zijn ingeschreven bij de Kamer van Koophandel – zoals ondernemers, zzp’ers, vertegenwoordigers van verenigingen en stichtingen – vinden bij Makro een compleet food- en non-foodassortiment van meer dan 60.000 kwaliteitsproducten onder één dak. Daarnaast biedt Makro diensten (zoals bezorging en klantbezoeken) en trainingen aan voor ondernemers om hen te helpen het maximale uit hun onderneming te kunnen halen. Makro vernieuwt: van zelfbedieningsgroothandel naar een maatschappelijk betrokken partner voor ondernemend Nederland. Bij Makro Nederland (17 vestigingen, bezorgdiensten en online-verkoop) werken 5.000 mensen. Het bedrijf is onderdeel van Metro Cash & Carry International.