Nog geen Makro-pas?

Word Makro-pashouder

Makro Nederland vernieuwt vestigingen

Makro wordt een inspirerende marktplaats voor ondernemers

Amsterdam, 7 oktober 2015 – Op 14 oktober 2015 heropenen Makro vestigingen Breda en Groningen met een volledig nieuw concept. Met de vernieuwing speelt Makro in op de veranderende wensen en behoeften van ondernemers.

Makro introduceerde als eerste de zelfbedieningsgroothandel in Nederland, een groothandel met een enorm assortiment: alles onder één dak, zodat ondernemers efficiënt hun inkopen kunnen doen. Inspelend op de huidige Retail trends richt Makro zich nu met de vernieuwde vestigingen meer op beleving. Kef van Helbergen, managing director van Makro Nederland, licht toe: “Nu mensen steeds meer online kopen, wordt voor retailers de winkelbeleving steeds belangrijker. Dat zien wij als groothandel ook bij ondernemers, ze willen niet alleen gemak en goede producten, maar ook geïnspireerd worden. Daarom zijn we in 2014 begonnen met een nieuw concept in Vianen, waar juist die beleving centraal staat. Dat slaat zo goed aan bij onze klanten, dat we dit jaar weer vier vestigingen hebben vernieuwd.”

Het assortiment is in de nieuwe opzet geordend naar belevingswerelden en de presentatie in de vestiging heeft een flinke opfrisbeurt gekregen. Veel kleur in de schappen om verschillende ‘werelden’ duidelijker te onderscheiden, food en non food producten worden bij elkaar gepresenteerd. , kookdemonstraties en proeverijen bieden inspiratie en gemak bij het inkopen.

Vestigingsmanager Jason Oostenbrink van Makro Breda is trots dat zijn vestiging heropent: “We hebben goed naar onze klanten geluisterd en veel tijd gestoken in ons nieuwe concept. De nieuwe vestiging is overzichtelijk en verrassend.” Wim Miedema van Makro Groningen geeft aan dat Makro flink geïnvesteerd heeft in advies en service. “Onze medewerkers kregen trainingen om de productkennis te verhogen en kunnen onze klanten nu beter voorzien van persoonlijk advies. Bijvoorbeeld met een kaaspecialist op onze kaasafdeling met meer dan 300 soorten kazen.” Een onderzoek onder de klanten bij de vernieuwde vestigingen dit jaar gaf aan dat meer dan ruim 95% van de klanten zeer positief is over het nieuwe concept.”

In 2014 heropende de Makro vestiging Vianen met het nieuwe concept. Eerder dit jaar werden de vestigingen in Duiven en Nuth verbouwd volgens de nieuwe formule. Met Breda en Groningen is nu een kwart van de vestigingen vernieuwd. In de week van 14 oktober worden in Makro Breda en Groningen de heropeningen met feestelijke activiteiten zoals proeverijen en productdemonstraties, acties als 1 minuut gratis winkelen en muziek en entertainment, samen met de klanten gevierd.

Over Makro Nederland

Ondernemers die zijn ingeschreven bij de Kamer van Koophandel – zoals zzp’ers, vertegenwoordigers van verenigingen en stichtingen – vinden bij Makro een compleet food- en non-foodassortiment van meer dan 60.000 kwaliteitsproducten onder één dak. Daarnaast biedt Makro diensten (zoals bezorging en klantbezoeken) en trainingen aan voor ondernemers om hen te helpen het maximale uit hun onderneming te kunnen halen. Makro vernieuwt: van zelfbedieningsgroothandel naar een maatschappelijk betrokken partner voor ondernemend Nederland. Bij Makro Nederland (17 vestigingen, bezorgdiensten en online-verkoop) werken 3800 mensen. Het bedrijf is onderdeel van Metro Cash & Carry International.


Voor vragen kunt u terecht bij


Metro Cash & Carry Nederland B.V.
Spaklerweg 50-52
1114 AE Amsterdam-Duivendrecht
Telefoon: 020 - 39 80 200 

Perscentrum

Persberichten 2016
Persberichten 2014
Persberichten 2013
Persberichten 2012
Persberichten 2011
Persberichten 2010