Makro doneert deel opbrengst Hollandse Nieuwe aan Make-A-Wish Nederland

Kef van Helbergen, CEO Makro overhandigt een cheque van € 10.000,-.

Nieuwegein, 15 juni 2017 - Het haringseizoen 2017 is van start gegaan. Makro heeft dit gisteren in acht verschillende vestigingen door het hele land gevierd met een exclusieve haringparty. Niet alleen konden trouwe klanten en ondernemers hier als eerste de Hollandse Nieuwe proeven; van elke verkochte haring is € 0,25 opzijgelegd, ten behoeve van Make-A-Wish Nederland. De opbrengst is op de haringparty in Nieuwegein door de CEO van Makro, Kef van Helbergen, aan Hanneke Verburg, algemeen directeur van Make-A-Wish Nederland, overhandigd.

Normaliter dingt Makro ieder jaar in Scheveningen mee naar het eerste vaatje haring. In de afgelopen jaren heeft Makro drie keer het hoogste bod uitgebracht en op deze manier een bijdrage kunnen leveren aan verschillende goede doelen. Dit jaar heeft Makro ervoor gekozen om de donatie op eigen wijze te maken. 25 cent van iedere verkochte haring op de eerste verkoopdag komt rechtstreeks ten goede aan Make-A-Wish. Een organisatie die zich dagelijks bezighoudt met het vervullen van de allerliefste wensen van kinderen met een ernstige, soms levensbedreigende ziekte.

Cheque-overhandiging

Kef van Helbergen, CEO Makro: “Haring heeft een speciaal plekje bij Makro. Onze visafdeling staat bekend om de hoge kwaliteit van haar producten en dienstverlening. Vlaggetjesdag is dan ook een traditie waar we graag aan meedoen. Met onze exclusieve haringparty hebben we onze trouwe klanten en ondernemers niet alleen een primeur op de Hollandse Nieuwe gegeven; we hebben ook een mooie gezamenlijke bijdrage geleverd aan Make-A-Wish Nederland.”

Persberichten 2017
Persberichten 2016