Paulo Peereboom nieuwe CEO Makro Nederland

Amsterdam, 1 december 2017 – Paulo Peereboom wordt met ingang van 1 januari 2018 de nieuwe CEO van Makro Cash & Carry Nederland, dat heeft Makro Nederland vandaag bekend gemaakt. Peereboom neemt de functie over van Kef van Helbergen.

In december zal een overdracht van verantwoordelijkheden plaatsvinden, zodat Peereboom de leiding van Makro Nederland meteen aan het begin van het nieuwe jaar op zich kan nemen. Peereboom was sinds 2014 lid van de Raad van Bestuur van Pick N Pay Retailers waar hij verantwoordelijk was voor merchandise en supply chain. Daarvoor bekleedde hij diverse management- en Raad van Bestuur functies bij retail bedrijven, waaronder Koninklijke Ahold.

Kef van Helbergen was vanaf 2007 werkzaam bij METRO en heeft meerdere functies vervuld, zowel op het hoofdkantoor in Düsseldorf als bij dochterondernemingen in het buitenland. Van Helbergen was sinds 2014 verantwoordelijk voor Makro Nederland. Met wederzijdse instemming is overeengekomen dat Van Helbergen na een succesvolle periode van tien jaar zijn carrière buiten METRO voortzet. METRO heeft zijn waardering uitgesproken voor de waardevolle bijdrage en inzet van Van Helbergen over de afgelopen jaren.

Over Makro
Makro Nederland is onderdeel van METRO en richt zich met een breed fooden non-food-assortiment op kleine zelfstandige ondernemers. Makro heeft in Nederland 17 vestigingen. Makro is voor ondernemers een unieke marktplaats waar zij kunnen inkopen & shoppen, werken & netwerken en zakendoen met andere ondernemers.

De Flinesstraat 9
1114 AL Amsterdam-Duivendrecht