Makro trapt het BBQ-seizoen af met zoektocht naar beste BBQ’er van Nederland

Amsterdam, 3 mei 2018 – Na het succes van vorig jaar gaat Makro ook dit jaar op zoek naar het beste grill-koppel van Nederland. De groothandel trapt het BBQ-seizoen af met een spannende wedstrijd waarvan het winnende team zich een heel jaar ‘Baas BBQ 2018’ mag noemen. Vanaf donderdag 10 mei strijden negen koppels in verschillende Makro vestigingen om de titel ‘Baas BBQ’. Deze spannende strijd is ook op televisie te zien in het programma Baas BBQ op RTL4.

Nu de zomer in zicht is, wordt barbecueën weer hot. Maar liefst 125 enthousiaste BBQ’ers meldden zich dan ook bij Makro om te strijden om de titel Baas BBQ 2018. 17 grill-koppels werden hieruit geselecteerd voor de voorrondes die afgelopen weken werden gehouden in de verschillende Makro vestigingen.

Mystery Box
In totaal plaatsten 9 teams zich voor de kwartfinales; vanaf donderdag 10 mei zullen zij hierin laten zien wat ze aan grills & skills in huis hebben. Met de ingrediënten uit de ‘Mystery Box’ (een doos met geheimgehouden producten) moeten zij de meest imponerende, origineelste en beste barbecuecreaties neerzetten. De gerechten worden gekeurd door een professionele jury die onder meer bestaat uit BBQ-koning Jeremy Vermolen en zijn zus (én foodliefhebber) Ellemieke Vermolen. Met deze wedstrijd wil Makro laten zien dat BBQ’en lekker én gezond kan zijn.

Finales in de Makro vestigingen
De kwartfinales vinden plaats in 6 verschillende vestigingen van Makro: Amsterdam, Groningen, Duiven, Den Bosch, Wateringen en Nieuwegein. Zes grill-koppels worden geselecteerd voor de halve finale op zaterdag 23 juni in Barendrecht. De grote finale tussen de beste 3 teams vindt plaats op zaterdag 30 juni in de Makro vestiging in Vianen. Het winnende koppel mag zich een jaar lang ‘Baas BBQ 2018’ noemen.

Iedereen is van harte welkom om bij een van de wedstrijden aanwezig te zijn en de deelnemers toe te juichen. De strijd van de grill-koppels is vanaf 24 juni op televisie te volgen in het programma Baas BBQ op RTL4.

De Flinesstraat 9
1114 AL Amsterdam-Duivendrecht