Makro maakt serie over gastronomisch talent: ‘De weg naar Bocuse d’Or’

Amsterdam, 28 mei 2018 – De voorbereidingen van het vooraanstaand Bocuse d’Or, dé revolutionair gastronomische kookwedstrijd, zijn in volle gang. Ook Nederland is bij deze belangrijke professionele kookwedstrijd. Samen met Makro bereiden Lars Drost (25) en zijn commis Mike Klaassen (19) (beide werkzaam bij Ciel Bleu Restaurant**) zich voor op de Europese finale die plaatsvindt in Turijn op 11 en 12 juni 2018. Aan deze prestigieuze Europese finale doen in totaal 20 teams mee.

Bocuse d’Or
Bocuse d’Or kan worden gezien als equivalent van de Olympische Spelen in de gastronomie. In de Europese finale moeten Lars en Mike binnen 5 uur en 35 minuten een geweldig gerecht samenstellen voor een kritische jury bestaande uit de grootste en beste koks ter wereld. METRO Cash & Carry, het moederbedrijf van Makro, is hoofdsponsor van deze finale.

Team NL met Jan Smink als coach
Lars en Mike vormen het team dat Nederland mag vertegenwoordigen in de Europese finale van Bocuse d’Or. Oud-deelnemer Jan Smink zal ze voor en tijdens de wedstrijd coachen en begeleiden. De deelname van Lars en Mike aan de Europese finale is echt een unieke prestatie te noemen: zij behoren tot de jongste deelnemers van de wedstrijd. Maar voordat het zover is, zullen ze nog veel moeten trainen. Als partner van het Nederlandse Bocuse d’Or team vindt Makro het belangrijk om Mike en Lars hierbij zo goed mogelijk te helpen en ondersteunen. Zo kunnen ze gebruik maken van het uitgebreide Makro assortiment om hun gerecht tot in de puntjes te bereiden.

Serie ‘De weg naar Bocuse d’Or’ biedt uniek kijkje in de keuken
Makro geeft horecaprofessionals en foodliefhebbers met de mini-serie ‘De weg naar Bocuse d’Or’ de unieke kans om te zien hoe Lars en Mike zich voorbereiden. De groothandel maakt 4 korte afleveringen over hun belevingen en inzet onderweg naar de grote Europese finale. In de eerste aflevering geven Lars en Mike een kijkje in hun werk bij Ciel Bleu Restaurant**, vertellen ze over hun passies en drijfveren en welke uitdagingen ze daarin zijn tegengekomen.

De afleveringen zijn te vinden op www.makro.nl/bocuse-dor.

De Flinesstraat 9
1114 AL Amsterdam-Duivendrecht