TIPS VOOR AFHALEN EN BEZORGEN

Dit jaar gaan we voor groots! Wij helpen je graag met alles voor jouw afhaal-en bezorgmenu. Van handige disposables tot unieke producten waarmee jij je kunt onderscheiden. Lees snel verder voor al onze tips.

Creëer een beleving

Jouw zaak is niet voor niets bijzonder. Dat je nu geen gasten mag ontvangen hoeft geen reden te zijn dat zij jouw beleving niet kunnen ervaren. Maak het speciaal en breng de sfeer van jouw zaak bij de klant thuis. Zo onderscheid jij je van de concurrentie.
  • De presentatie en verpakking zijn de eerste indruk. Zorg bijvoorbeeld voor mooie tassen en dozen met je logo erop.
  • Zorg voor extra luxe door servetten of misschien zelfs kaarsen bij de bestelling toe te voegen
  • Heb je altijd placemats of kleurplaten voor kinderen in jouw zaak? Vergeet ze ook nu niet mee te leveren.
  • Speelt in jouw zaak speciale muziek? Maak een Spotify playlist en deel deze met jouw gasten.

Maak het persoonlijk

Een persoonlijke touch doet het altijd goed. Zo zorg jij dat je klant geraakt wordt en goede reclame voor je maakt.
  • Ga voor handgeschreven. Bijvoorbeeld in de vorm van een briefje met ‘Bedankt voor je bestelling’ of een geschreven instructie of wens van de chef.
  • Wil je nog persoonlijker? Ga dan voor een bedank-video of bel je klanten 30 minuten na levering met de vraag of alles naar wens is.
  • Wie voor de overtreffende trap gaat verrast als chef of eigenaar zelf een aantal van zijn beste klanten met de bezorging.

Zorg voor de thuiskok

Bedenk goed hoe jouw klant het gerecht kan presenteren. Moet hij alles zelf opbouwen, of zorg jij dat het gerecht direct aan tafel presenteerbaar is?
  • In onze vestigingen vind je een groot assortiment om een hele gang of specifieke onderdelen kant en klaar te presenteren.
  • Laat in de bezorgbox duidelijk zien welke onderdelen bij welk gerecht horen.
  • Zorg voor duidelijke bereidingsinstructies. Bijvoorbeeld door middel van een QR-code die naar een speciale pagina, FAQ of video linkt.
  • Probeer in je uitleg vaktaal de vermijden en houd het simpel.
  • Let ook op de volgorde van de bereiding. Stel dat een dessert meteen bereid moet worden is het zonde als iemand daar pas na het hoofgerecht achter komt.

Wees onderscheidend en verras

Net als in het restaurant wil je vertellen waar de producten vandaan komen en waarom dit past bij het gerecht.
  • Lever menukaartjes bij de bestelling, eventueel gepersonaliseerd of met een handgeschreven boodschap.
  • Naast bereidingsinstructies kun je verder gaan. Wat dacht je bijvoorbeeld van informatie over de gerechten, gebruikte (streek)producten, het verhaal achter het gerecht of de wijn?
  • Denk niet alleen in je menu, maar ook in extra mogelijkheden. Bijvoorbeeld door wijnsuggesties bij je gerechten aan te bieden (en indien mogelijk kun je deze op bestelling meeleveren).
  • Ga voor een full restaurant experience door uit te breiden met een kaasplateau of friandises bij de koffie.
  • Vergeet ook niet om pepermuntjes met de bestelling mee te leveren.

Vraag om feedback

Houd contact met je klant en vraag achteraf om feedback of om een recensie achter te laten, bijvoorbeeld op social media. Vraag bijvoorbeeld hoe de klant het heeft ervaren en of de klant het zou aanbevelen aan anderen. Gebruik de feedback om je service te verbeteren.

Ontdek ons ruime afhalen en bezorgen assortiment