Veelgestelde vragen over het Makro ondernemerspanel

Kan iedereen lid worden van het Makro ondernemerspanel?

Alleen ondernemers met een geldige inschrijving bij de Kamer van Koophandel die in bezit zijn van een Makro-pas kunnen worden uitgenodigd om deel te nemen aan het Makro ondernemerspanel.

Ik heb me ingeschreven. Hoe gaat het nu verder?

Direct na de inschrijving ontvang je een bevestigingsmail met een link naar het inlogscherm voor panelleden. Hier kun je inloggen met je e-mailadres en het wachtwoord dat je zojuist zelf hebt opgegeven. Op je persoonlijke panelpagina kun je eventueel je profiel instellen, resultaten bekijken en nieuws over Makro vinden. In de weken na je inschrijving kun je het eerste onderzoek tegemoet zien.

Ik heb me ingeschreven voor het Makro ondernemerspanel, maar ik ontvang (bijna) geen uitnodigingen voor onderzoek(en). Hoe kan dat?

  1. Niet iedereen wordt voor ieder onderzoek uitgenodigd. Voor sommige onderzoeken moeten de deelnemers voldoen aan een bepaald profiel (bijvoorbeeld bepaalde regio of branche).
  2. Wanneer je nog nooit een uitnodiging voor deelname hebt ontvangen, vragen we je het e-mailadres dat bij inschrijving is opgegeven te controleren. Misschien is er tijdens het inschrijven per ongeluk een typefout gemaakt. Of misschien is je e-mailadres gewijzigd. Je kunt jouw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens raadplegen en eventueel corrigeren op je persoonlijke panelpagina onder “Mijn profiel”.
  3. Wellicht worden e-mails tegen gehouden door een spamfilter. Uitnodigingen voor onderzoeken worden altijd gestuurd vanuit een e-mailadres vanaf het domein 'mwm2.nl'. Zorg ervoor dat dit e-mailadres niet als afzender van ongewenste mail beschouwd wordt en zorg ervoor dat dit e-mailadres als toegestane afzender op de lijst van gewenste mail opgenomen wordt.

Hoe zit het met mijn privacy?

We respecteren jouw privacy; je gegevens (zoals je e-mailadres) worden uitsluitend gebruikt om je uit te nodigen voor een onderzoek. Je gegevens geven wij niet door aan derden en gebruiken we ook niet voor verkoopdoeleinden. De antwoorden die je tijdens het onderzoek geeft blijven altijd anoniem.

Hoe weet ik dat er een onderzoek is waaraan ik kan meedoen?

Je krijgt per e-mail een uitnodiging tot deelname aan het onderzoek. In deze e-mail staat een link naar het onderzoek waarmee je automatisch toegang hebt tot de enquête.

Moet ik een onderzoek meteen invullen?

Nee, je kunt de vragenlijst invullen op een tijdstip dat je het beste schikt. Let wel op de periode dat het onderzoek ingevuld kan worden, dit varieert per onderzoek van enkele dagen tot enkele weken.

Hoe lang duurt het invullen van een vragenlijst?

De lengte van de vragenlijst verschilt per onderzoek. Wij proberen de vragenlijst altijd zo kort mogelijk te houden. Gemiddeld genomen, kost het beantwoorden van de vragen zo’n 5 minuten.

Hoe vaak ontvang ik een vragenlijst?

Als je meedoet aan het Makro ondernemerspanel ontvang je ongeveer een keer per maand een uitnodiging per e-mail om aan een online onderzoek deel te nemen. Hoe vaak we je uitnodigen hangt onder meer af van jouw profiel. We nodigen je namelijk alleen uit voor onderzoek dat op jouw profiel is afgestemd.

Ben ik verplicht om aan alle onderzoeken deel te nemen?

Nee, deelname is niet verplicht. Als je een keer geen tijd of geen zin hebt om een enquête in te vullen, kun je de uitnodiging gewoon negeren. Je blijft dan gewoon lid van het Makro ondernemerspanel.

Wat voor onderzoeken kan ik verwachten?

De onderzoeken kunnen gaan over diverse onderwerpen, maar hebben altijd betrekking op Makro. Je kunt dan onder meer denken aan tevredenheidonderzoeken, onderzoeken naar reclame uitingen, concept tests of onderzoeken naar specifieke acties of producten, etc.

Wat gebeurt er met de onderzoeksresultaten?

De resultaten van het onderzoek zullen worden gebruikt om de bedrijfsvoering te optimaliseren en de klantgerichtheid te verbeteren. Als panellid word je regelmatig geïnformeerd over de belangrijkste resultaten van de onderzoeken.

Waar en wanneer kan ik als panellid onderzoeksresultaten inzien?

Op je persoonlijke panelpagina kan jij in de meeste gevallen de belangrijkste resultaten bekijken, vaak een aantal weken nadat jij het onderzoek hebt ingevuld.

De vragenlijst werkt niet, wat moet ik doen?

Mocht de link naar de vragenlijst niet werken: kopieer de link vanuit de uitnodigingsmail naar de adresbalk van je internet browser. Indien je nog steeds problemen ondervindt, stuur dan een e-mail naar makroondernemerspanel@mwm2.nl, zodat we je gericht kunnen helpen. Geef daarbij zo specifiek mogelijk de aard van de storing weer. Wat is het probleem en bij welk onderdeel in de vragenlijst doet dit zich voor?

Ik wil inloggen. Waar doe ik dat?

Het inlogscherm voor panelleden vind je hier.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Vul je e-mailadres in op deze pagina en klik op de knop 'Wachtwoord vergeten/aanmaken'.

Ik heb een nieuw e-mailadres, wat moet ik doen?

Nadat je bent ingelogd op het ondernemerspanel kun je onder 'Mijn Profiel' jouw persoonlijke gegevens raadplegen en eventueel corrigeren.

Ik wil me uitschrijven uit het Makro ondernemerspanel, wat moet ik doen?

Nadat je bent ingelogd op het ondernemerspanel kun je je uitschrijven onder ‘Mijn profiel/Uitschrijven’. Na uitschrijving benaderen wij je niet meer voor onderzoeken.

Ik heb een andere vraag, wat moet ik doen?

Heb je na het lezen van de veelgestelde vragen nog vragen over het Makro ondernemerspanel? Stuur dan een e-mail met je vraag naar: makroondernemerspanel@mwm2.nl. Binnen twee werkdagen ontvang je een antwoord.