makro
Webshop
Vestigingsassortiment
Horeca Bezorgservice
Informatie & services
Registreren/Inloggen

Log in om te profiteren van alle extra’s

  • Toegang tot al je facturen
  • Voeg zelf pashouders toe
  • Beheer je bedrijfsgegevens
Inloggen Nee bedankt
Menu
Zoeken in
Recente zoekopdrachten
    Makro Amsterdam 1
    Voorkeursvestiging
    Makro Amsterdam
    De Flinesstraat 9, Amsterdam-Duivendrecht, Noord-Holland, 1114 AL
    Plan route
    E-mail versturen
    0900 - 20 25 300
    Vandaag geopend tot:
    Alle openingstijden bekijken
    Meer informatie
    Aanbiedingen verschillen per vestiging
    Terug
    Vind een vestiging
    Vestiging succesvol aangepast

    Algemene verkoopvoorwaarden van METRO Markets GmbH

    (Laatste update: 1 februari 2023)

    1. Reikwijdte, definitie van de verkoper:

     

    1.1 Deze verkoopvoorwaarden ("Verkoopvoorwaarden") zijn van toepassing op het aanbieden en verkopen van goederen via www.makro.nl/marketplace ("MAKRO Webshop") aan klanten door de Verkoper:

    METRO Markets GmbH, Ria-Thiele-Str. 2a, 40549 Düsseldorf ("METRO")

    Contactformulier: https://support-nl.metro-marketplace.eu/nl/support/tickets/new …

    Telefoonnummer: +31 (0)20 020-7956594

     

    1.2 Uitsluitend deze verkoopvoorwaarden zijn van toepassing op het aanbieden en verkopen van goederen door METRO. Afwijkende overeenkomsten alsmede aanvullende of bijkomende regelingen, in het bijzonder de algemene voorwaarden van de klant, zijn niet van toepassing, ook indien METRO zich niet uitdrukkelijk tegen de geldigheid ervan verzet, deze van de hand heeft gewezen of aan de klant levert zonder voorbehoud terwijl zij kennis heeft van dergelijke voorwaarden.

     

    1.3 Klanten kunnen zowel consumenten en ondernemers zijn. Een consument is iedere natuurlijke persoon die een rechtshandeling aangaat niet in de uitoefening van een beroep of bedrijf. Een ondernemer is iedere natuurlijke of rechtspersoon of vennootschap met rechtsbevoegdheid die bij het sluiten van een rechtshandeling handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf of degene die ten behoeve van hem handelt. Voor zover afzonderlijke bepalingen in deze Verkoopvoorwaarden alleen van toepassing zijn op consumenten of alleen op ondernemers, wordt dit uitdrukkelijk aangegeven in de desbetreffende bepaling.

     

    1.4 De klant moet de leeftijd van achttien (18) jaar hebben bereikt en wettelijk bevoegd om goederen van METRO te kopen.

     

    2. Taal en opslag van de overeenkomst

     

    2.1 De taal van de overeenkomst is Nederlands.

     

    2.2 METRO bewaart deze Verkoopvoorwaarden niet na het sluiten van de koopovereenkomst. Deze verkoopvoorwaarden zijn voor de klant toegankelijk bij het plaatsen van de bestelling en kunnen via de printfunctie van de browser worden afgedrukt en elektronisch worden opgeslagen. Bovendien worden deze verkoopvoorwaarden samen met de verzendbevestiging aan de klant toegezonden.

     

    3. Sluiten van de overeenkomst

     

    3.1 Het aanbod van de goederen door METRO op de MAKRO Webshop is geen bindend aanbod, maar een uitnodiging aan de klant om de goederen te bestellen.

     

    3.2 De klant kan de goederen in de winkelwagen plaatsen vanaf de productdetailpagina. De klant klikt vervolgens op "Afrekenen" om zijn leverings- en factuuradres en, indien van toepassing, verdere gegevens in te voeren en de betalingsmethode te selecteren.

     

    3.3 Door op de knop "Bestelling plaatsen” of “nu kopen” aan het einde van het bestelproces te klikken, doet de klant een bindend aanbod om de geselecteerde goederen te kopen. Voordat hij zijn bindend aanbod doet, krijgt de klant de volledige bestelling te zien. De klant kan zo de bestelling controleren en eventueel wijzigen of de bestelling annuleren.

     

    3.4 Na het indienen van zijn bindende aanbod ontvangt de klant een (geautomatiseerde) orderbevestiging per e-mail naar het e-mailadres dat de klant bij de accountregistratie heeft opgegeven. Deze orderbevestiging per e-mail is geen aanvaarding van het aanbod en leidt niet tot het sluiten van de overeenkomst.

     

    3.5 De aanvaarding van het aanbod en daarmee de totstandkoming van de overeenkomst komt tot stand door de ontvangst van de verzendbevestiging door de klant op het bij de accountregistratie opgegeven e-mailadres, uiterlijk met de overhandiging van de goederen aan de klant of een tot ontvangst bevoegde persoon.

    Als de bestelde goederen afzonderlijk worden verzonden, kan de klant meerdere verzendingsbevestigingen ontvangen. In dat geval worden afzonderlijke overeenkomsten gesloten voor de goederen die in elke verzendingsbevestiging zijn opgenomen.

     

    4. Verplichtingen van de klant

     

    De klant is verplicht volledige en correcte informatie te verstrekken bij het indienen van het aanbod. Als de klant informatie heeft verstrekt bij de registratie voor het digitaal account, is hij verplicht deze informatie op actualiteit en juistheid te controleren voordat hij een bestelling plaatst. Dit geldt met name voor de bevestiging van de status van zakelijke klant, het factuuradres, het afleveradres en de opgegeven e-mailadressen. Alle directe gevolgen die voortvloeien uit onvolledige of onjuiste informatie zijn voor rekening van de klant. In het bijzonder kunnen alleen facturen worden opgesteld voor de klantgegevens die bij de bestelling zijn verstrekt.

     

    5. Leveringsvoorwaarden; Naleving van voorschriften; Levertijd; Overmacht

     

    5.1 METRO verzendt alleen naar afleveradressen binnen Nederland.

     

    5.2 De goederen voldoen uitsluitend aan de wettelijke eisen in Nederland; METRO aanvaardt geen aansprakelijkheid indien de bestelde producten niet voldoen aan de wetten van een ander land.

     

    5.3 METRO verleent geen terugbetaling of medewerking aan de teruggave van belastingen indien goederen na verzending naar het buitenland worden meegenomen.

     

    5.4 Informatie over momenteel beschikbare leveringsopties, eventuele leveringsbeperkingen en toepasselijke verzendkosten kunnen vóór het sluiten van de overeenkomst worden bekeken op de pagina met productdetails.

     

    5.5 De levering geschiedt binnen de op de productdetailpagina voor het sluiten van de overeenkomst aangegeven levertijd in de door de klant gekozen verzendingswijze. Indien geen levertijd is aangegeven, bedraagt de levertijd binnen Nederland vier tot zes werkdagen vanaf de bestelling.

     

    5.6 METRO is niet in verzuim met de levering indien METRO zelf niet juist of niet tijdig wordt bevoorraad door haar toeleveranciers.
    In geval van niet-levering door een toeleverancier behoudt METRO zich tevens het recht voor om de overeenkomst de beëindigen, in welk geval METRO zich ertoe verbindt de klant zonder vertraging in kennis te stellen van de niet-beschikbaarheid van de goederen en hem zonder vertraging de gedane betalingen terug te betalen.

     

    5.7 Levering geschiedt altijd uitsluitend bij de klant tot aan de voordeur of op een afhaalpunt.

     

    5.8 METRO is slechts gerechtigd tot het doen van deelleveringen indien dit voor de klant redelijk is.

     

    5.9 Het risico van onopzettelijk verlies en onopzettelijke beschadiging van de verkochte goederen gaat op de klant over bij de overhandiging van de goederen aan de klant of aan een persoon die gemachtigd is ze in ontvangst te nemen.

     

    5.10 METRO is niet aansprakelijk voor niet-nakoming of niet-levering voor de duur van het bestaan van omstandigheden buiten haar controle, die van buitenaf zijn veroorzaakt door elementaire natuurkrachten of door handelingen van derden die zelfs door het in acht nemen van de grootste zorgvuldigheid niet konden worden vermeden en die niet in de risicosfeer van een contractspartij liggen ("overmacht").

    Dergelijke omstandigheden van overmacht omvatten bijvoorbeeld oorlog, burgeroorlog, oproer en terroristische daden, natuurrampen, explosie- en brandrampen, epidemieën en pandemieën, alsmede overheidsmaatregelen.

    Overeengekomen leveringstermijnen worden verlengd met de duur van het bestaan van de overmachtsituatie, maar met ten hoogste zes (6) maanden. Indien de overmachtsituatie binnen deze termijn eindigt, kan de klant de levering slechts weigeren indien aanvaarding van de levering voor hem na deze termijn onredelijk is geworden. Wanneer de overmacht na zes (6) maanden eindigt, geldt dit als een definitieve belemmering van de uitvoering; de klant heeft het recht de overeenkomst te beëindigen.

    Hetzelfde geldt indien en zodra blijkt dat de overmachtsituatie blijvend zal zijn.

     

    5.11 Bij de levering aan ondernemers geldt het volgende in aanvulling:

    • Indien een bestelling niet kan worden geleverd om redenen waarvoor de Ondernemer verantwoordelijk is, bijvoorbeeld bij onjuiste of onvolledige afleveradressen of indien de klant niet op het afgesproken tijdstip op het afleveradres aanwezig is, draagt de klant alle kosten in verband met een tweede levering.
    • Indien en voor zover de klant in verzuim is met de afname, heeft METRO recht op vergoeding van extra kosten, in het bijzonder opslagkosten, ter hoogte van 0,5% (nul komma vijf procent) van de netto koopprijs hoeveelheid waarop de verzuimde afname betrekking heeft voor elke dag dat de klant in verzuim is met de afname. Dit geldt niet voor zover de klant kan bewijzen dat METRO helemaal geen schade heeft geleden of slechts schade heeft geleden die aanzienlijk lager is dan het bovengenoemde forfaitaire bedrag.

     

    6. Prijzen, betalingsvoorwaarden, facturen

     

    6.1 Indien de klant een consument is, zijn alle prijzen inclusief de wettelijke BTW. Indien de klant ondernemer is, wordt naast de prijs inclusief de wettelijke BTW ook de prijs zonder de wettelijke BTW weergegeven.

     

    6.2 Als er extra verzendkosten ontstaan, worden deze apart vermeld.

     

    6.3 In uitzonderlijke gevallen kunnen goederen onjuist worden weergegeven op de pagina met productdetails, in het bijzonder met onjuiste prijzen. Indien een product verkeerd wordt weergegeven, in het bijzonder met onjuiste prijzen, zal ofwel de bestelling worden geannuleerd vóór verzending (d.w.z. het aanbod zal niet worden aanvaard en de bestelling zal niet worden uitgevoerd) en/of een reeds gesloten overeenkomst mag door METRO kosteloos worden beëindigd.

     

    6.4 De betaling geschiedt via de door de klant in het bestelproces gekozen betaalmethode. De beschikbare betalingsmogelijkheden worden vóór het sluiten van de overeenkomst aan de klant getoond. De betaling wordt verwerkt via de externe betaaldienstverleners Adyen N.V. (met name aankoop op rekening en creditcard) of PayPal (Europe) S.à. r.l. et Cie, S.C.A.. Meer details zijn te vinden in de algemene voorwaarden van de aanbieder van de betalingsmethode, die vóór het sluiten van de overeenkomst ter beschikking van de klant staan.

     

    6.5 Betalingen zijn onmiddellijk verschuldigd bij het sluiten van de overeenkomst. Indien de klant heeft gekozen voor de betalingswijze factuur, bedraagt de betalingstermijn 14 (veertien) dagen na ontvangst van de factuur.

     

    6.6 In geval van te late betaling, in geval van een retour debetnota en in geval van ongerechtvaardigde bezwaren van de klant tegen een betaling jegens de desbetreffende aanbieder van de betaalmethode, is de klant verplicht METRO een schadevergoeding te betalen overeenkomstig de voorwaarden van de aanbieder van de betaalmethode, waarover de klant vóór het sluiten van de overeenkomst beschikt. Dit geldt niet indien de klant geen schuld heeft.

     

    6.7 Door het doen van een aanbod gaat de klant akkoord met het ontvangen van facturen uitsluitend in elektronische vorm. De facturen zijn toegankelijk via het digitaal account.

     

    6.8 De klant kan binnen 7 (zeven) kalenderdagen na ontvangst van de factuur gemotiveerd bezwaar maken tegen de facturen. Bezwaren dienen te worden verzonden via het digitaal account. Indien de klant geen bezwaar maakt binnen de termijn van 7 dagen, is het uitgesloten dat hij later nog bezwaar maakt.

     

    7. Retentierecht, verrekening, eigendomsvoorbehoud

     

    7.1 De klant heeft alleen een retentierecht voor vorderingen die voortvloeien uit dezelfde contractuele relatie.

     

    7.2 Verrekening door de klant is uitgesloten. Dit geldt niet voor zover de tegenvordering een schending van een hoofdverplichting van METRO inhoudt, de tegenvordering van de klant rechtsgeldig is vastgesteld of onbetwist is.

     

    7.3 De geleverde goederen blijven eigendom van METRO tot volledige betaling heeft plaatsgevonden.

     

    8. Garantie voor gebreken; bijzondere bepalingen voor ondernemers

     

    8.1 Indien de klant een consument is, gelden de wettelijke garantierechten voor gebreken.

     

    8.2 Indien de klant een ondernemer is, geldt alleen het volgende:

    • De bepalingen inzake de verkoop aan consumenten zijn niet van toepassing.
    • METRO zal zich ervoor inspannen om producten te leveren die vrij zijn van materiële gebreken. Een product is vrij van materiële gebreken wanneer het de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten op het tijdstip van de risico-overdracht, geschikt is voor het normale gebruik daarvan en met het overeengekomen toebehoren en de overeengekomen instructies wordt overhandigd. Dit geldt ook wanneer het product niet voldoet aan de objectieve eisen die de klant mag verwachten, in het bijzonder wanneer de overeengekomen kwaliteit afwijkt van of achterblijft bij de gebruikelijke kwaliteit van vergelijkbare producten.
    • De ondernemer is verplicht de bestelde producten onmiddellijk na ontvangst te inspecteren en eventuele herkenbare afwijkingen in identiteit en hoeveelheid, transportschade en zichtbare gebreken binnen 24 (vierentwintig) uur na ontvangst van de producten te melden. Bij later optredende gebreken wordt de klacht geacht tijdig te zijn ingediend indien deze binnen 2 (twee) werkdagen na ontdekking van het gebrek wordt ingediend. Indien de klant de gebreken niet tijdig meldt, kan hij geen aanspraak maken op schadevergoeding van METRO.
    • Voor zover de goederen gebreken vertonen, zal METRO naar eigen goeddunken voor gebreken die naar behoren zijn gemeld, in het bijzonder tijdig, het gebrek verhelpen of een vervangende levering te verrichten. Indien het herstel niet mogelijk is, kan de klant naar eigen keuze een vermindering van de koopprijs eisen of de overeenkomst beëindigen. Het verhelpen van gebreken wordt geacht onmogelijk te zijn na twee onsuccesvolle pogingen, tenzij uit de aard van de zaak of het gebrek of uit andere omstandigheden anders blijkt.
    • Vorderingen wegens gebreken vervallen na 12 (twaalf) maanden vanaf de risico-overgang, tenzij een andere wettelijke termijn dwingend van toepassing is. In gevallen (a) van aansprakelijkheid van METRO voor opzettelijk of door bewuste roekeloosheid veroorzaakte, schade aan leven, lichaam of gezondheid en andere schade; (b) voor zover METRO het gebrek bedrieglijk heeft verzwegen of een garantie voor de kwaliteit van de zaak heeft aangenomen, geldt de wettelijke verjaringstermijn voor vorderingen wegens gebreken.
    • Indien METRO de leverancier van de klant is en de klant tegen METRO aanspraken maakt op vergoeding van kosten die de klant ten opzichte van zijn afnemer heeft moeten maken wegens het gebrek van een verkocht productvervalt voornoemde regresvorderingen alsmede van de vorderingen van de klant tegen METRO wegens gebreken, vijf (5) jaar na het tijdstip waarop METRO het product aan de klant heeft geleverd. Indien de laatste overeenkomst in de leveringsketen een aankoop van consumentengoederen is, geldt het bovenstaande alleen indien aan de regresschuldeiser een gelijkwaardige schadevergoeding wordt toegekend.

     

    9. Aansprakelijkheid

     

    9.1 METRO is aansprakelijk in overeenstemming met de wettelijke bepalingen voor zover dit het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid, met inbegrip van opzet of opzet of bewuste roekeloosheid van de vertegenwoordigers of plaatsvervangers van METRO.

     

    9.2 Voor zover METRO toerekenbaar is tekortgekomen in een materiële contractuele verplichting, waarvan de nakoming een essentiële voorwaarde is voor de goede uitvoering van de overeenkomst, is de aansprakelijkheid van METRO voor schade beperkt directe schade. Aansprakelijkheid voor gevolgschade, gederfde winst, geanticipeerde besparingen, goodwill of reputatieschade is uitgesloten.

     

    9.3 De aansprakelijkheid voor toerekenbaar letsel aan leven, lichaam of gezondheid blijft onverminderd van kracht.

     

    9.4 De aansprakelijkheid op grond van productaansprakelijkheidswetgeving en de aansprakelijkheid op grond van art. 82 AVG blijven onverminderd van kracht.

     

    9.5 De bovenstaande aansprakelijkheidsbeperkingen gelden ook indien METRO aan de klant een garantie heeft verstrekt.

     

    9.6 Voor zover hierboven niet anders is bepaald, is de aansprakelijkheid van METRO jegens de klant voor het overige uitgesloten.

     

    10. Gegevensbescherming

     

    Alle persoonsgegevens die in verband met het gebruik van MAKRO Webshop worden verzameld, zullen worden verwerkt overeenkomstig de toepasselijke wetgeving en de bepalingen van het Privacybeleid en het Cookiebeleid.

     

    11. Herroepingsrecht

     

    De klant, die een consument is, heeft het recht om via de MAKRO Webshop gesloten koopovereenkomsten te herroepen overeenkomstig de herroepingsinstructies. Deze en een voorbeeldformulier voor herroeping zijn toegankelijk op de verkooppagina van Verkoper METRO, op de productdetailpagina en in het bestelproces voordat de bestelling wordt geplaatst en worden samen met de verzendbevestiging per e-mail aan de klant toegezonden.

    Voor zover in individuele gevallen op grond van de aard van het gekochte artikel geen herroepingsrecht bestaat, wordt de klant die consument is hierover op de productdetailpagina geïnformeerd voordat hij zijn bindend aanbod doet.

     

    12. Online geschillenbeslechting

     

    De Europese Commissie biedt een platform voor online geschillenbeslechting, waartoe de klant toegang heeft via http://www.ec.europa.eu/consumers/odr. METRO neemt niet deel aan een geschillenprocedure voor een arbitragecommissie voor consumenten.

     

    13. Rechtskeuze, bevoegde rechtbank, scheidbaarheidclausule

     

    13.1 Op de overeenkomsten tussen METRO en de klant is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. De toepassing van het uniforme VN-kooprecht (United Nations Convention on Contracts for the International Sale of Goods, CISG) is uitgesloten.

     

    13.2 Indien de klant een onderneming, een publiekrechtelijke rechtspersoon of een publiekrechtelijk speciaal fonds is, is de exclusieve - ook internationale - bevoegde rechtbank voor alle geschillen die voortvloeien uit of verband houden met de overeenkomsten de vestigingsplaats van METRO. METRO kan de klant echter ook in diens vestigingsplaats dagvaarden. Het voorgaande geldt niet indien een andere - wettelijk verplichte - exclusieve jurisdictie bestaat.

     

    13.3 Indien afzonderlijke bepalingen van deze verkoopvoorwaarden geheel of gedeeltelijk in strijd zijn met dwingend recht of om andere redenen nietig of onwerkzaam zijn, blijven de overige bepalingen onaangetast. Dit geldt niet indien de naleving van de overeenkomst voor een van de overeenkomstsluitende partijen een onbillijkheid van overwegende aard zou betekenen.

    Card
    Klant worden

    Pas aanvragen
    Newsletter
    Nieuwsbrief

    Aanmelden
    Vestigingen

    Vestiging zoeken
    App
    Makro app

    Ontdek de voordelen
    • Over Makro
    • Werken bij Makro
    • Pers
    • Exploitatie buitenterreinen
    • Nieuws
    • METRO AG
    • Folders
    • Assortiment & acties
    • Eigen merken
    • Pas aanvragen
    • Vestiging zoeken
    • Horeca Bezorgservice
    • Digitale Services
    • Veelgestelde vragen
    • Contactformulier
    Volg ons op
    Facebook YouTube Instagram Linkedin
    © Makro Nederland 2024
    Privacy Disclaimer Algemene voorwaarden Bedrijfsinformatie Cookies
    Wij, Makro Nederland en METRO Markets GmbH, gebruiken cookies en soortgelijke technieken waarmee we gegevens, activiteiten en voorkeuren van jou en jouw eindapparaat verzamelen en opslaan. Wij gebruiken deze om de functionaliteit van onze websites te garanderen en jou optimale websites te bieden.
    Wij, Makro Nederland en METRO Markets GmbH, gebruiken cookies en soortgelijke technieken waarmee we gegevens, activiteiten en voorkeuren van jou en jouw eindapparaat verzamelen en opslaan. Wij gebruiken deze om de functionaliteit van onze websites te garanderen en jou optimale websites te bieden. Ook gebruiken we cookies en soortgelijke technieken voor de weergave en evaluatie van gepersonaliseerde inhoud en reclame, mogelijk door derden en op sites van derden. Door op "Accepteren" te klikken, geef je ons hier toestemming voor, evenals voor het aanmaken van een gepersonaliseerd profiel van jou (op basis van je activiteiten op onze websites, de inhoud van je communicatie met ons en statistische informatie) waarmee we onze diensten en communicatie afstemmen op jouw individuele interesses en voorkeuren, en geef je toestemming voor het tussen Makro Nederland en METRO Markets uitwisselen van online over jou gegenereerde informatie voor reclamedoeleinden. Als je meer wilt weten over welke cookies we plaatsen of je instellingen wilt beheren, ga dan naar "Instellingen“ of lees onze privacyverklaring . Via “Instellingen” kun je altijd je toestemming wijzigen of intrekken
    lees meer
    lees minder
    Instellingen