Adverteer direct binnen het Makro-ecosysteem

Maak jouw merk zichtbaar voor horecaondernemers en professionele inkopers.

Introductie Makro Wholesale Media

Makro biedt een advertentieoplossing binnen haar eigen ecosysteem.
Via onze platforms bereik je zakelijke kopers in de horeca, grootverbruik en professionele inkoop.

In tegenstelling tot brede advertentieplatforms, waar het systeem eerst moet leren wie je doelgroep is en waar je campagnes moet optimaliseren, bereik je bij Makro direct een duidelijk gedefinieerd publiek van horecaondernemers en professionele inkopers.

Jouw boodschap verschijnt daar waar het ertoe doet, precies op het moment dat zij kopen.

Drukbezochte online contactmomenten voor jouw merk

Je kunt adverteren op verschillende online contactmomenten met veel online bezoekers:

  • De drukbezochte Makro homepage
  • De online flyer en foldersectie
  • De vestigingspagina’s van Makro
    (wanneer iemand zoekt op “Makro + stad” komt men op een vestigingspagina terecht. Hier kan jouw advertentie worden getoond: een ideale advertentiepositie vlak voordat klanten de vestiging bezoeken!)

WAAROM ADVERTEREN VIA MAKRO WHOLESALE MEDIA?

Je komt direct in contact met jouw doelgroep: horecaondernemers, grootverbruikers en professionele inkopers.

In tegenstelling tot bredere advertentieplatforms voorkom je verspilling, doordat je zichtbaar bent precies daar waar jouw doelgroep zich bevindt.

Het Makro-ecosysteem is relevant, vertrouwd en een vast onderdeel van het aankoopproces van je doelgroep.

De cijfers...

Over de afgelopen 12 maanden:

  • Ongeveer 6 tot 7 miljoen actieve gebruikers op het Makro platform.
  • Tussen 2 en 3 miljoen sessies op de homepage (waar je kunt adverteren).
  • Ongeveer 2 miljoen sessies op onze online folder-/flyersectie.
  • Ongeveer 1 miljoen sessies op onze vestigingspagina’s.
  • Indicatieve CTR (click-through rate): 0,46 – 0,9% (afhankelijk van aanbieding en creatie).
  • Volledige rapportage beschikbaar via onze partner Criteo.


    * Let op: bovenstaande cijfers zijn indicatief en kunnen variëren.

Als category manager bij Makro werk ik samen met onze leveranciers om niet alleen de juiste producten te borgen, maar ook de juiste zichtbaarheid.
Onze wholesale-mediaoplossing stelt merken in staat om onze horeca- en professionele inkoopklanten te bereiken, precies daar waar zij winkelen en hun aankopen plannen.

Anne Moestaredjo, Category Manager Groceries

Hoe het werkt:

  1. Neem contact op met ons advertentieteam (via e-commerce@makro.nl of met je category manager.
  2. We bespreken je doelstellingen, doelgroep, creatie en plaatsing.
  3. We plaatsen je advertentie binnen het Makro-ecosysteem.
  4. Na de campagne ontvang je een gedetailleerd prestatierapport.

Veel gestelde vragen