Bij Makro kun je vanaf 10 januari genieten van onze nieuwe ‘gezonde burger’: een tomaten- of zeewierburger, geserveerd op een knapperige wortelbrood bol met heerlijke en verse garnering, afgemaakt met een pompoen- of wortelmayonaise. Onze foodcourt chef maakt deze gezonde burger graag voor je klaar! Kom naar een van onze 13 foodcourts en geniet mee...
Bij Makro kun je vanaf 10 januari genieten van onze nieuwe ‘gezonde burger’: een tomaten- of zeewierburger, geserveerd op een knapperige wortelbrood bol met heerlijke en verse garnering, afgemaakt met een pompoen- of wortelmayonaise. Onze foodcourt chef maakt deze gezonde burger graag voor je klaar! Kom naar een van onze 13 foodcourts en geniet mee...
Makro steunt jonge startups
Makro werkt nauw samen met Start Life, een onderdeel van de Universiteit van Wageningen. StartLife support startups in de foodtechnologie, waarbij Makro op deze manier jonge ondernemers met innovatieve food producten een platform biedt.
Recentelijk is Makro de samenwerking met drie jonge startups aangegaan: Groentenbrood, Botanic Bites en Organic Love. Alle drie ondernemingen die gericht zijn op gezond en bewust eten. Deze komen perfect bij elkaar in ‘de gezonde burger’. Hieronder lees je meer over de drie ondernemers en hun missie.
Daan Riedijk, Groentenbrood:
“De gedachte achter Groentenbrood is om lekker eten gezonder te maken en gezond eten lekkerder. The best of both worlds. Groentenbrood heeft al het goede van brood, maar heeft ook een groot aandeel groentevezels en 20% groentesap. De smaak van de Groentenbrood geeft eindeloze mogelijkheden voor nieuwe smaakcombinaties.”
Doreen Westphal, Botanic Bites:
“Ik heb een passie voor food innovation - ik wil nieuwe, lekkere producten ontwikkelen die bovendien antwoord geven op de maatschappelijke uitdagingen van vandaag de dag, zoals gezondheid, voedselverspilling, dierenwelzijn en klimaat verandering. Mensen willen steeds plantaardig(er) eten. Botanic Bites wil hun hierbij steunen door het maken van heerlijk plantaardig voedsel.
Neem bijvoorbeeld de Tomaten Burger - een jaar geleden kwam ik in aanraking met 30 tomaten telers die hun over-productie niet kwijt konden; tomaten die niet mooi genoeg zijn voor de supermarkt, niet de juiste kleur, te groot of te klein. Meer dan de helft van de burger bestaat nu uit tomaat, deze leveren een heerlijke umami smaak. Bovendien verrijken wij de burger met plantaardige eiwitten zo dat hij uiteindelijk meer eiwit bevat dan kip.”
Lou van de Wal, Organic Love:
“Organic Love is begonnen met de missie om te innoveren op alle ongezonde producten in de supermarkt. We willen voor al deze populaire producten een gezond alternatief maken met dezelfde populaire lekkere smaak.
We hebben mayonaises gemaakt in samenwerking met sterren chefs. In deze mayonaises is 80% van de olie vervangen door groentes, waardoor onze mayonaises een heel stuk gezonder zijn.
Organic Love staat voor gezonde, biologische, en smaakvolle liefde voor eten.”
Producten bij Makro te koop
Makro stimuleert graag jonge ondernemers en hun nieuwe producten. Ons doel is uiteraard om hun producten ook bij Makro in de schappen te krijgen zodat onze klanten deze producten ook kunnen kopen.
De tomaten- en zeewierburgers zijn inmiddels te koop bij Makro. Het groentenbrood kun je vanaf 1 februari vinden op de diepvriesafdeling. Je kunt de broodjes dan zelf afbakken. De wortel- en pompoen mayonaise is vanaf 1 april van dit jaar verkrijgbaar. Enjoy!