Thema’s: health, sport en voeding
We werken met meerdere thema’s die vanuit de Makro worden vastgesteld en daar kunnen we als netwerk coördinator op anticiperen. Hebben wij echter superinteressante andere ondernemers die niet in een specifiek thema vallen, dan zorgen we voor een ander juist moment.
Voor het thema Health kwam de aanvraag binnen of we na wilden denken over de invulling van een ‘Healthy Living Market’.
De ervaring leert dat wanneer je een goed overzicht hebt van de kennis en kunde in jouw onderneming dit rust geeft en je de focus op de juiste zaken kan zetten. Teveel onrust zorgt voor ‘ongezonde’ stress (een goede dosis stress is namelijk niets mis mee) en heeft zijn weerslag op jouw gezondheid. En kan dit gevolgen hebben binnen jouw onderneming en verdere omgeving. Want ook dat is Health, ben je als mens gezond, dan heeft dat positieve werking op jouw bedrijf en vice versa. Dat is mijn credo vanuit Dubois.
Omdat er ook een sportfolder is, wilden we voor dit thema het ook over sport in combinatie met voeding hebben. In overleg met de nieuwe vestigingsmanager Michael*, kon ik sport en voeding gerelateerde bedrijven uitnodigen en hun een podium bieden passend in het thema.
Het netwerkplein als sportschool
Op 19 januari 2018 hebben wij rondom het netwerkplein een afvaardiging van health gerelateerde bedrijven. Laat je masseren, adviseren door een voedingsdeskundige, kom alles te weten over hoe je gezonde voeding binnen jouw bedrijf kunt introduceren óf ontdek hoe je bedrijfsyoga op jouw bedrijf kan krijgen. De kunst is om een dergelijke ‘market’ in goede harmonie uit te rollen binnen de vestiging. Goede communicatie is hierbij cruciaal. Voor het organiseren van een dergelijke event heb ik overleg met de vestigingsmanager Michael Mitchell, horecamanager Yvonne Maat-Bauhaus, Netwerktplein host Colinda van Engelen en is er contact met WFMPeople voor de demo’s en met de afdelingen welke proeverijen er die dag zijn.. Zo maken we een flyer en gaan we de lucht in via makro-netwerkplein.nl/nieuwegein.
Voordelen van het Netwerkplein
Maar wat is daar nu lucratief aan voor de Makro en hoe ontstaat er een win-win situatie? De ondernemer krijgt exposure via de Makro én de Makro krijgt extra bezoekers die als een dergelijk event er niet was, niet door de deuren waren gekomen.
En… (pstttt) … ze komen terug, leggen contacten en stellen elkaar op de hoogte van het wel en wee van ondernemersland!
De Makro is er voor de ondernemer, de ondernemer voor de Makro, is dat een goede slogan?
Tot de volgende keer,
Karen Bos
Dubois Organizing
Kom je een keer sparren op het netwerkplein? Bel me gerust en dan praten we bij 0650612847
* Kasper te Braak, de vestigingsmanager waar ik mee startte en die ik noemde in blog#1 is naar vestiging Vianen gegaan. Michael Mitchel is zijn opvolger in Nieuwegein.