Amsterdam – Makro Nederland gaat het Horeca Bezorgservice-depot in Dordrecht uitbreiden. De huidige (winkel)vestiging wordt per 1 december omgezet naar deze service. Het vernieuwde depot zorgt voor een efficiëntere logistiek, betere beschikbaarheid en snellere verwerking van speciale horeca-orders. Klanten kunnen ook na 1 december terecht bij de vertrouwde Makro-vestigingen in de nabije omgeving, zoals Barendrecht en Breda.
Het depot in Dordrecht fungeert als centraal knooppunt voor de Horeca Bezorgservice van Makro. Orders worden hier verzameld, verpakt en klaargezet voor levering, zodat klanten hun producten binnen 24 uur kunnen ontvangen. De afgelopen jaren is gebleken dat de winkelvestiging op deze locatie minder relevantie heeft voor klanten, waardoor volledige omzetting naar een bezorgservice een logische stap is.
Andries Govaert, CEO van Makro Nederland, licht toe:
“We willen horecaklanten ontzorgen door een snelle, betrouwbare en flexibele bezorgservice te bieden. Dit Horeca Bezorgservice-depot stelt ons in staat om ons assortiment efficiënt bij onze klanten te krijgen, zodat zij zich volledig kunnen richten op hun gasten. Met de uitbreiding van ons depot in Dordrecht zetten we een logische volgende stap in onze strategie om de voordeligste groothandel voor horeca te zijn. Nu we weer operationele winst behalen, bouwen we verder aan een duurzaam winstgevend bedrijf.”
Makro Nederland, met 17 vestigingen, is de afgelopen jaren strategisch geherpositioneerd. Met focus op horeca in het middensegment, een relevant assortiment, uitgebreide keuze in eigen merkproducten, ultravers aanbod, bulkverpakkingen en een groeiende horecawebshop behaalde het bedrijf in 2024 voor het eerst in jaren weer operationele winst. De uitbreiding van het Horeca Bezorgservice-depot in Dordrecht en andere initiatieven versterken Makro’s positie als de voordeligste groothandel voor de horeca in Nederland.