Nog geen Makro-pas?

Word Makro-pashouder

Makro-pas

Pas aanvragen

Waar vraag ik een pas aan?
Een Makro-pas aanvragen kan online of bij klantenservice in een Makro-vestiging.

Wat heb ik nodig om een Makro-pas aan te vragen?
Vraag je de pas online aan, zorg dan dat je je Kamer van Koophandel inschrijfnummer, een geldig e-mailadres en je telefoonnummer bij de hand hebt. 

Ga je naar een vestiging, neem dan een (maximaal een jaar oud) uittreksel van je Kamer van Koophandel inschrijving mee, en een geldig legitimatiebewijs.

Ben je niet de eigenaar of een bestuurslid van je bedrijf, vereniging of stichting? Dan heb je een verklaring van de beslissingsbevoegde nodig. Alleen deze persoon mag de pas aanvragen. Je vindt zijn/haar naam op het uittreksel van de Kamer van Koophandel. 

Wanneer ontvang ik mijn pas?
Uiterlijk 10 dagen na de aanvraag, via de post.

Ik heb mijn pas nog niet ontvangen: kan ik toch al inkopen doen?
Zeker. Met de Makro App op je telefoon heb je altijd je digitale Makro-pas bij je. Binnen 24 uur na je online registratie ontvang je per e-mail een uitnodiging om een MijnMakro-account aan te maken waarmee je kan inloggen in de app. 

Ook kan je in alle Makro-vestigingen op vertoon van je legitimatiebewijs een dagpas krijgen. 

Ik heb een bedrijf in het buitenland: kan ik toch een pas aanvragen?
Geen probleem. Meld je hier aan voor een pas op naam van je buitenlandse bedrijf 

Kan ik voor mijn buitenlandse bedrijf btw-vrij inkopen? 
Ja, als je dit in een Makro-vestiging aanvraagt. Je hebt het volgende nodig:

  • EU btw-nummer
  • een geldig legitimatiebewijs
  • bewijs van inschrijving bij je lokale Kamer van Koophandel of vergelijkbare instantie

Terug naar boven


Horecapas

Hoe kan ik een horecapas aanvragen?
Vraag hier de gewone Makro-pas aan. Kent de Kamer van Koophandel je als horecaondernemer, dan krijg je automatisch een Makro horecapas. 

Welke voordelen biedt een horecapas?

  • een aparte parkeerplaats en ingang
  • toegang vanaf 07:00 uur in plaats van 09:00 uur
  • extra grote winkelwagens
  • je vers-bestelling staat voor je klaar, (geportioneerd en verpakt)
  • geen identificatieplicht
  • gespecificeerde facturen
  • een vaste contactpersoon in de vestiging
  • gratis het magazine Gastvrij


Sinds kort is mijn bedrijf een horecaonderneming. Kan ik mijn pas omzetten naar een horecapas?
Vanzelfsprekend. Vraag het aan de horecabalie in de vestiging of regel het via het contactformulier.

Terug naar boven

Buitenlandse pas

Ben ik met een buitenlandse Makro- of Metro-pas welkom?
Meld je met je buitenlandse pas en een geldig legitimatiebewijs bij de ingang van een Makro-vestiging en je kan gewoon inkopen doen.

Kan ik met mijn Nederlandse pas inkopen doen in het buitenland?
In de meeste landen wel. Meld je met je Makro-pas en legitimatiebewijs bij de ingang en je loopt zonder problemen door. In sommige landen kan het niet. Neem voor de zekerheid contact op met de plaatselijke klantenservice.

Terug naar boven

Wijzigingen

Hoe geef ik een adreswijziging door?
Met een MijnMakro-account kan je als beslissingsbevoegde eenvoudig je vestigings- of correspondentieadres wijzigen. Ben je niet beslissingsbevoegd of wil je het factuuradres wijzigen: gebruik dan het contactformulier of ga naar klantenservice in de vestiging. (Stuur/neem een kopie van je nieuwe uittreksel van de Kamer van Koophandel mee!)

Hoe kan ik een wijziging inzake de inkoopgemachtigde(n) doorvoeren?
De wijziging moet schriftelijk worden doorgegeven, ondertekend door de beslissingsbevoegde die vermeld staat op het uittreksel van de Kamer van Koophandel. Mail naar contact@makro.nl of gebruik het contactformulier. Je hebt de nieuwe Makro-pas(sen) snel in huis. 

Hoe kan ik iemand machtigen om namens mij inkopen te doen?
Vul het machtigingsformulier in en geef een geprinte versie mee naar de vestiging. Een machtigingsbrief  kan ook. Vermeld hierin de naam van de gemachtigde en de bezoekdatum. Het formulier of de brief, samen met een geldig legitimatiebewijs en jouw Makro-pas, geeft de gemachtigde toegang tot de Makro-vestiging. 

Terug naar boven

Verlies/diefstal

Ik ben mijn pas kwijt: wat nu?
Meld het verlies van je Makro-pas bij klantenservice in de vestiging of gebruik het contactformulier.
We sturen je zo snel mogelijk een nieuwe pas toe.

Wat kan er gebeuren met mijn verloren of gestolen pas?
Niets. Zodra we je een nieuwe Makro-pas sturen is de oude automatisch geblokkeerd. 

Ik heb mijn nieuwe pas nog niet binnen: kan ik wel inkopen doen?
Zeker. Met de Makro App op je telefoon heb je altijd je digitale pas bij de hand. Een eenmalige dagpas aanvragen kan ook: ga met een legitimatiebewijs naar klantenservice en het wordt geregeld.

Heb je een andere vraag? Neem dan contact met ons op. 

Terug naar boven