Nog geen Makro-pas?

Word Makro-pashouder

 Reparatie en garantie

Algemeen

Een bij Makro gekocht artikel is defect: wat moet ik doen?
Bied het artikel (samen met de aankoopfactuur) ter reparatie aan bij de klantenservice in de Makro-vestiging. Betreft het een groot artikel? Neem  telefonisch  contact met ons op en vraag om reparatie door een monteur aan huis. Twijfel je over de aard en omvang van de reparatie? Neem dan contact met ons op. (Houd de aankoopfactuur bij de hand, dan kunnen we je snel helpen.) 

Wat doe ik als ik de aankoopfactuur van een defect artikel kwijt ben?
Vraag een kopiefactuur. Dat doe je via het contactformulier met vermelding van je klantnummer en de aankoopvestiging- en datum. We kunnen de factuur ook in de vestiging voor je opzoeken, als je het defecte artikel komt brengen.

Wat is de status van mijn reparatie?
Neem voor informatie over de reparatie contact op met Makro klantenservice.

Terug naar boven

Thuisservice

Wat houdt thuisservice in?

Een monteur komt aan huis je artikel repareren. Bij bepaalde grote aankopen zoals wasmachines en drogers heb je recht op deze thuisservice.

Hoe meld ik een reparatie aan huis aan?
Telefonisch. Zorg dat je de aankoopfactuur bij de hand hebt, dan kunnen we je snel helpen.

Wanneer neemt de monteur contact met mij op?
Binnen 3 werkdagen na aanmelding van het defect neemt de monteur contact met je op om een reparatiedatum en -tijd in te plannen, of voor informatie over het op te lossen probleem.

Terug naar boven

Carry-in

Wat moet ik meenemen als ik mijn defecte artikel ga inleveren?
Het defecte artikel met eventuele accessoires en de aankoopfactuur.

Hoe lang duurt een reparatie?
Maximaal 23 werkdagen. De monteur heeft dan 15 dagen om het artikel te beoordelen, te repareren en terug te sturen naar Makro. De overige 8 werkdagen zijn voor transport. In de praktijk worden reparaties sneller uitgevoerd: de maximale termijn is zelden nodig.

Hoe weet ik wanneer de reparatie klaar is?
Zodra het gerepareerde artikel bij klantenservice klaarligt ontvang je per e-mail een afhaalbericht.

Terug naar boven

Garantie

Hoeveel garantie zit er op mijn aankoop?
Op de meeste elektronische apparaten krijg je 2 jaar fabrieksgarantie. Wil je weten welke garantie er op jouw artikel zit? Neem  contact op  met Makro klantenservice, (met de aankoopfactuur bij de hand).

Wat valt wel/niet onder de fabrieksgarantie?
Technische defecten vallen onder de fabrieksgarantie en worden binnen de aangegeven periode kosteloos gerepareerd. Een technisch defect is een defect dat niet door een gebruiksfout is ontstaan.

Externe schade valt niet onder de fabrieksgarantie, als de garantietermijn nog niet is verlopen.Voor het repareren van bijvoorbeeld water-, val- of stootschade krijg je een prijsopgave.

Kan een artikel dat buiten garantie is nog gerepareerd worden?
Ja, mits reparatie mogelijk en rendabel is. Hier zijn wel kosten aan verbonden.

Wat is een prijsopgave?
Dit is het kostenoverzicht van een reparatie. Je krijgt een prijsopgave als een artikel buiten de fabrieksgarantie valt of externe schade heeft. Een prijsopgave geeft je drie opties:

  • repareren
  • niet gerepareerd retour (ook hier zijn kosten aan verbonden)
  • milieuvriendelijk afvoeren (kosteloos)

Zonder je akkoord op een van de drie opties gebeurt er niets.

Krijg ik garantie op de reparatie?
Ja, 3 maanden.

Terug naar boven

Makro Garant

Wat is Makro Garant?
Makro Garant is extra bijgekochte garantie op elektronische artikelen met een minimumprijs van € 159,00 (exclusief btw). Dit was mogelijk tot 1 april 2016. Makro Garant was een optie bij:

  • computerapparatuur, (laptops, desktops, printers en tablets): 1 jaar bijgekocht, totaal 3 jaar garantie
  • overige apparaten, (witgoed, televisies, foto- en videocamera’s): 3 jaar bijgekocht, totaal 5 jaar garantie
  • Binnen de bijgekochte periode worden reparatiekosten door Makro vergoed, minus een eigen risico van € 11,00 (exclusief btw).


Hoe weet ik of ik Makro Garant heb bijgekocht?
Dit staat op de aankoopfactuur.

Hoe meld ik een artikel met Makro Garant aan voor reparatie?
Op dezelfde manier als andere artikelen: met een thuisservice of een reparatie via de vestiging. Kijk voor meer informatie bij REPARATIE EN GARANTIE.

Welke schade is door Makro Garant gedekt?
Makro Garant dekt alle schade, zowel technische als externe schade.

De reparatiekosten zijn hoger dan 70% van het aankoopbedrag: wat nu?
Herstel is niet rendabel en wij verklaren het artikel total-loss. Je mag bij Makro voor 75% van het aankoopbedrag, plus eventueel betaalde voorrijkosten van een monteur  een vergelijkbaar artikel uitzoeken.

Mijn vervangend artikel is goedkoper dan 75% van het aankoopbedrag. Krijg ik de rest terug?
Nee, eventueel resterende vergoeding wordt niet uitgekeerd.

Mijn artikel met Makro Garant is met een thuisservice gerepareerd. Hoe claim ik de kosten?
Je declareert de reparatiekosten door de volgende documenten te mailen naar contact@makro.nl:

Let op: de reparatienota moet aan de monteur worden voldaan. Pas daarna vergoedt Makro de kosten.

Tot wanneer kan ik mijn reparatiekosten claimen?
Tot uiterlijk 6 maanden na de datum van de reparatienota.

Waar vind ik een schadeformulier?
Je kan het formulier hier downloaden.

Waar vind ik de voorwaarden van Makro Garant?
De voorwaarden vind je hier.

Heb je een andere vraag? Neem dan contact met ons op.

Terug naar boven