Nog geen Makro-pas?

Word Makro-pashouder

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Hier vind je veelgestelde vragen en hun antwoorden. Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op. Voor ongebruikelijke of persoonlijke vragen, nemen onze medewerkers graag de tijd.


Via onderstaande manieren neem je contact met ons op:


 Inhoud
Algemeen MijnMakro en Makro-app
Makro-pas Garantie
Makro-folder

Algemeen

  • Wat zijn de openingstijden?
    Makro Nederland heeft altijd ruime openingstijden. Bekijk het overzicht van alle openingstijden op de pagina met Makro-vestigingen.
  • Hoe word ik klant bij Makro?
    Je kunt inkopen bij Makro als je een Makro-pas hebt. Deze vraag je aan als je een bedrijf, vereniging of stichting (met registratie bij de Kamer van Koophandel) hebt. Bij inschrijving kun je meerdere pashouders opgeven.
  • Hoe kan ik bij Makro betalen?
    Je kan bij Makro op verschillende manieren betalen:
    • Contant
    • PIN
    • VISA
    • Maestro
    • Mastercard
  • Wat is het toegangsbeleid?
    Makro geeft toegang aan de pashouder met een introducé en kinderen onder de 10 jaar. Personen ouder dan 10 jaar zijn introducés. Voor meer informatie verwijzen wij je naar onze huisregels.
  • Waar kan ik checken of een artikel op voorraad is?
    Een groot deel van het assortiment kun je online bekijken, hier vind je ook de actuele prijs en voorraadinformatie. Staat een product niet online? Neem dan contact op met het Customer Service Center.
  • Hoe kan ik een kopiefactuur opvragen?
    Een kopiefactuur vraag je op via het online contactformulier, onder vermelding van het klantnummer, de datum van aankoop en het artikel. Een kopiefactuur kun je ook aanvragen bij de klantenservice in de vestiging. De klantenservice kan facturen uitdraaien tot 18 maanden terug.
  • Hoe kan ik artikelen retourneren in de vestiging?
    Wil je een artikel retourneren, dan kan dat probleemloos. Hiervoor kan je terecht bij afdeling Klantenservice van alle Makro-vestigingen. Vers- en diepvriesartikelen kan je niet retourneren. Houd bij het retourneren rekening met het volgende:
    • Retourneren kan binnen 30 dagen na aankoop
    • Met de originele aankoopfactuur 
    • Het artikel is onbeschadigd, ongebruikt en compleet
    • De verpakking is origineel en onbeschadigd
    • Het garantiebewijs is niet ingevuld
  • Kan ik de prijs van een bepaald artikel opvragen?
    Een groot deel van het assortiment kun je online bekijken, hier vind je ook de actuele prijs en voorraadinformatie. Staat een product niet online? Neem dan contact op met het Customer Service Center. Let op: vanwege concurrentie kunnen we niet meer dan twee prijzen doorgeven.
  • Kan ik alcohol en/of tabakswaren kopen bij Makro onder de 18 jaar?
    Nee, Makro handhaaft de wettelijke regels omtrent alcohol- en tabaksverkoop.
  • Hoe gaat Makro om met mijn privacy?
    Als onderdeel van de internationale Metro-groep gaan we zorgvuldig om met jouw gegevens. Jouw privacy verdient onze zorgvuldigheid. Lees het privacy policy-statement.

Makro-pas

  • Hoe geef ik een adreswijziging door?
    Met een MijnMakro account kun je als beslissingsbevoegde je vestigings- of correspondentieadres (het adres waar je de folder ontvangt) wijzigen. Wil je je factuuradres wijzigen, of ben je geen beslissingsbevoegde? Geef dan de adreswijziging door via het online contactformulier, in de vestiging bij de klantenservice of per brief aan: Makro Customer Service Center, Postbus 159, 2290 AD Wateringen
    Vergeet niet een kopie van uw nieuwe uittreksel Kamer van Koophandel mee te sturen.
  • Hoe kan ik inkoopgemachtigde(n) wijzigen?
    Je geeft de wijziging schriftelijk door, ondertekend door de beslissingsvbe die vermeld staat op het uittreksel Kamer van Koophandel. Je stuurt dit naar:
    Makro Customer Service Center
    Postbus 159
    2290 AD Wateringen
    Via het online contactformulier
    Je hebt de nieuwe Makro-pas(sen) snel in huis!
  • Hoe kan ik iemand machtigen om namens mij inkopen te doen?
    Als pashouder kan je iemand machtigen om inkopen te doen bij Makro. Vul het machtigingsformulier in en print dit.
    Je kan jouw gemachtigde ook een brief meegeven waarop je de volgende gegevens vermeldt:
    • Naam van de gemachtigde
    • Bezoekdatum
  • De gemachtigde krijgt toegang tot de Makro op vertoon van:
    • het machtigingsformulier of –brief
    • legitimatiebewijs
    • Jouw Makro-pas
  • Wat moet ik doen bij verlies van mijn Makro-pas?
    Verlies van jouw Makro-pas meld je via het contactformulier, bij de klanten service in de vestiging of schriftelijk aan:
    Makro Customer Service Center
    Postbus 159
    2290 AD Wateringen
    Telefonisch 0900 - 20 25 300 (€ 0,20 per gesprek)
  • Kan ik inkopen doen met een buitenlandse Makro- of Metro-pas?
    Ja, met jouw buitenlandse Makro- of METRO-pas kan je bij alle Nederlandse Makro-vestigingen terecht. Meld je bij de klanteningang met jouw pas en een geldig legitimatiebewijs.
  • Kan ik in het buitenland inkopen doen met mijn Nederlandse Makro-pas?
    Ja, met jouw Nederlandse Makro-pas ben je welkom in alle Makro- en METRO-vestigingen wereldwijd. Je meld je bij de klanteningang met jouw Makro-pas en een geldig legitimatiebewijs.

Makro folder

  • Waarom ontvang ik de Makro-folders niet meer?
    Makro selecteert twee maal per maand klanten die in aanmerking komen voor de folders. Dit is een geautomatiseerd proces waarin we naar verschillende criteria kijken: naar omzet en naar de datum van uw laatste bezoek. Alle folders zijn online te bekijken. Ook kan je je aanmelden voor onze e-mailservice, zodat je ook van de nieuwste folders en aanbiedingen op de hoogte blijft.

MijnMakro en Makro-app

  • Wat zijn de mogelijkheden van MijnMakro?
    Met een MijnMakro account beheer je je klantgegevens online en kun je gebruik maken van extra services zoals de digitale Makro-pas in de Makro-app. Horecaklanten kunnen met hun MijnMakro account ook bestellingen plaatsen via de Horeca Bezorgservice.
  • Hoe kan ik mij registreren bij MijnMakro?
    Je kunt je hier registeren of in de Makro-app.
  • Waar kan ik mijn e-mailadres of wachtwoord wijzigen?
    Als je ingelogd bent in MijnMakro kan je jouw e-mailadres of wachtwoord wijzigen in het menu Persoonlijke gegevens.
  • Kan ik mij ook registreren bij MijnMakro met een buitenlands Makro pasnummer?
    Nee, dit is niet mogelijk. Om je te registreren bij MijnMakro heb je een Nederlandse Makro-pas nodig.
  • Kan ik op mijn Makro inschrijving maar één MijnMakro account aanmaken?
    Per Makro-pashouder kan er één MijnMakro account worden aangemaakt. Uiteraard kan je een nieuwe Makro-pashouder opgeven via het Customer Service Center via het contactformulier.
  • Ik wil mij registreren bij MijnMakro maar mijn pasnummer wordt niet herkend.
    Neem contact op met ons Customer Service Center op 0900 - 20 25 300 (€0,20 p/gesprek) of vul het contactformulier in.
  • Ik ben mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten.
    Je gebruikersnaam of wachtwoord kun je hier opvragen.
  • Waarom kan ik niet inloggen in MijnMakro?
    Voordat je kan inloggen, dien je je eerst te registreren voor MijnMakro. Iedere Makro pashouder kan zich registreren. Indien je al geregistreerd bent, controleer dan of je op de activatielink heeft geklikt die je hebt ontvangen in jouw e-mail inbox. Deze activatielink is 24 uur geldig. Je kan altijd een nieuwe activatielink aanvragen door zich opnieuw te registreren. Als je al op de activatielink geklikt hebt controleer dan of je de juiste gebruikersnaam en/of het juiste wachtwoord hebt opgegeven.
  • Mijn e-mailadres is niet gewijzigd.
    Je ontvangt een bevestigingsmail op jouw nieuwe e-mailadres. De link in deze e-mail dien je te activeren om de wijziging definitief te maken.
  • Ik heb geen e-mail gekregen nadat ik mij geregistreerd had, mijn gegevens vergeten was of nadat ik mijn gegevens gewijzigd heb.
    Controleer of het e-mailbericht tussen jouw ongewenste (spam) e-mail terecht is gekomen. Je kan voorkomen dat e-mailberichten van MijnMakro als spam worden aangemerkt door Klantenservice@mijn.makro.nl aan de lijst met veilige afzenders toe te voegen.
    Ga na of je de juiste gegevens hebt opgegeven, indien je twijfelt kan je de handeling opnieuw uitvoeren.
  • Blijft mijn Makro pas geldig als ik mijn MijnMakro account ophef?
    Na het opheffen van jouw MijnMakro account blijft jouw Makro pas gewoon geldig. Je blijft dan ook van harte welkom in onze vestigingen.
  • In MijnMakro zie ik een andere bezorgdatum dan gemeld tijdens mijn bestelling, op welke dag wordt nu mijn bestelling bezorgd?
    De bezorginformatie in MijnMakro wordt automatisch toegewezen en is helaas niet correct. 
  • Waar kan in de Makro-app downloaden?
    De Makro-app is gratis te downloaden voor iPhone in de Apple Appstore en voor Android smartphones in de Google Playstore. Minimale vereisten zijn iOS 8 of hoger of Android Kitkat 4.4 of hoger. De app werkt niet op tablets; deze passen niet onder onze toegangsscanners.
  • Waar kan ik de digitale Makro-pas gebruiken?
    De digitale pas in de Makro-app kan gebruikt worden bij de toegangspoortjes en de horeca-ingang om onze vestigingen te bezoeken. Nadat je inkopen hebt gedaan kun je met de digitale pas afrekenen bij de kassa’s. De digitale pas kan nog niet gebruikt worden bij de slagboom voor het Horeca- en Goldcard parkeerterrein en bij het inwisselen van emballage. Klanten met een kredietfaciliteit kunnen niet afrekenen met de app.
  • Ik kan niet inloggen op de Makro-app
    Je hebt een werkende internetverbinding nodig om in te loggen in de Makro-app. In de Makro vestigingen kun je gebruik maken van gratis WiFi. Lukt het nog steeds niet? Controleer dan of je gebruikersnaam en/of wachtwoord correct zijn.
  • Hoe lang blijf ik ingelogd in de Makro-app?
    Als je er voor kiest om je inloggegevens te onthouden, dan blijf je een jaar lang ingelogd in de Makro-app. Wil je dit niet, dan wordt je automatisch uitgelogd na 24 uur of bij het sluiten van de app.

Garantie

  • Hoe is de garantie op artikelen bij Makro geregeld?
    Op alle artikelen geldt de normale fabrieksgarantie van de toeleveranciers van Makro.