Reparatie en garantie - Zelf aanmelden en verzenden
Ik wil mijn defecte artikel zelf opsturen, kan dat? Zolang het geen groot artikel (40 inch tv of groter, koelkast, wasmachine, etc.) is kan dat zeker! Je kan jouw defecte artikel opsturen naar onze reparatiedienst als je het gekocht hebt in een Makro-vestiging, en je het goed kunt verpakken. Let op! Omdat wij samenwerken met PostNL voor de verzending kan dit alleen vanuit Nederland. Woon je buiten Nederland, dan kan je het defecte artikel inleveren in één van onze vestigingen. Voor grotere artikelen bel je met onze klantenservice op 0900 2025 300. Hou hiervoor je factuur en serienummer bij de hand.
Hoe werkt het zelf opsturen van een defect artikel?
Ga naar het reparatieportaal en vul alle gegevens in. Zorg voor een duidelijke klachtomschrijving zodat de reparateur precies weet wat er aan de hand is. Nadat je alles hebt ingevuld ontvang je een e-mail ter bevestiging en kun je het verzendlabel uit het portaal halen. Verpak je artikel in een stevige doos en zorg ervoor dat het niet gaat schuiven. Je bent zelf verantwoordelijk voor de verpakking.
Plak vervolgens het label op de doos en geef het af bij een PostNL-pakketpunt. Bewaar je verzendbewijs goed!
Waar moet ik op letten voordat ik mijn artikel opstuur?
Naast een stevige verpakking en doos moet je ervoor zorgen dat gegevensdragers (telefoon, laptop, etc.) een back-up hebben zodat je geen gegevens kwijtraakt. Wij kunnen niet garanderen dat alle gegevens bewaard blijven na reparatie.
Daarnaast moet je accounts verwijderen, zoals de optie Find my iPhone op Apple-apparaten. Artikelen waarop het account actief blijft kunnen niet in behandeling genomen worden en komen ongerepareerd retour.
Kan ik de status van de reparatie inzien?
Jazeker! Check deze website en vul je reparatienummer en postcode in om de status te volgen.
Hoe lang duurt een reparatie?
Je defecte artikel komt zo snel mogelijk gerepareerd retour. Vanaf het moment dat het artikel is aangekomen bij het reparatiecentrum duurt het maximaal 20 werkdagen voordat je artikel terug is, of er een alternatieve oplossing wordt aangeboden.
Zijn er kosten verbonden aan een reparatie?
Indien het defect binnen de garantievoorwaarden valt is de reparatie kosteloos. Na de standaard fabrieksgarantie van twee jaar kan de reparateur kosten berekenen, neem in dat geval contact met ons op. Blijkt je artikel externe schade te hebben (zoals breuk, waterschade, of slijtage) dan valt dit nooit onder garantie.
Heb je een andere vraag? Neem dan contact met ons op.